Банкеръ Weekly

Съдби

ДЯДО КОЛЕДА НА ТЕЛЕФОНА

Безработният актьор Кевин Лоури е убеден, че не само се е натъкнал на златна мина, но вероятно е открил и идеалната си роля - на дядо Коледа. Няма значение, че 27-годишният жител на Чикаго няма нито един бял косъм на главата си и тежи смешните 66 килограма. Единствените изяви на неговия дядо Коледа са в ИНТЕРНЕТ и по телефона, защото работата на Лоури е да се обажда на деца, чиито родители са открили адреса му в световната мрежа - www.SantaCallsMe.com.
Срещу определена такса той звъни по телефона или изпраща електронни писма на деца и възрастни по време на празниците. Отиваш в търговския център, чакаш на опашка цяла вечност, за да поръчаш дядо Коледа, а децата ти се цупят - обяснява Ан Гаскъл, която управлява подобен бизнес на адрес www.SantaSpeaking.com от градче в щата Айова. - Искахме да направим нещата по-хубави за децата и измислихме това.
Електронният дядо Коледа е идеален пример за един от начините, по които световната компютърна мрежа променя живота на хората, казва професор Джефри Нънбърг, преподавател по езици и комуникации в колежа по информационно управление към Калифорнийския университет. Мрежата прониква в дреболиите, които правим - обяснява той. - Когато искаме да си купим билети за кино или да резервираме маса в ресторант, по-лесно е да го направим по ИНТЕРНЕТ. Това са неща, без които можем да живеем, но все пак те ни създават удобства.
Идеята за електронния дядо Коледа хрумнала на Кевин Лоури случайно миналата година. Открих, че имам подходящия глас, спомня си той. През лятото негов приятел подготвил уебсайта, в който са посочени различни варианти на телефонната и електронната услуга. Пакетът Сребърни звънци, да речем, струва 14.99 долара и включва телефонно обаждане в периода от 1 до 23 декември. Позвъняване на 24-и пък е с цена 19.99 долара. Получаването на електронно писмо струва 6.99, а изпращането на собствено писмо и отговор от него - 11.99 долара. В седмиците преди Коледа Кевин Лоури получава средно по пет поръчки на ден от клиенти в цялата страна. С наближаването на празника броят им нараства многократно.
След като използвал услугите на Лоури, Джон Черто от Ню Джърси споделя, че трите му деца все още продължават да говорят за преживяването. Той е доволен, че сайтът му дава възможност да запознае дядо Коледа с техните конкретни желания - нещо, което с обикновения маскират актьор в магазина не може да се случи. Освен това родителите използват този обмен на информация, когато искат да възпитат непослушните си деца. Кажи им да бъдат по-добри с братята и сестрите си, е молба, която Лоури получава редовно.
Ан Гаскъл, директорката на компанията от Айова, твърди, че като майка на три деца на възраст под пет години е била предварително убедена в успеха на идеята. По обясними причини самата Гаскъл не провежда телефонните разговори, но фирмата й има договор с център за телефонни услуги, който намира подходящи изпълнители на ролята на дядо Коледа в околността. В момента разполагаме със седем различни старци с дълбок и весел глас, отбелязва тя.
По всичко личи, че за да върви в крак със съвременната глобална икономика, дядо Коледа настъпва не само в ИНТЕРНЕТ, но и в област, която до неотдавна би изглеждала недостъпна - аутсорсинга.

Facebook logo
Бъдете с нас и във