Банкеръ Weekly

Съдби

Да печелиш от разсеяни пътници

Психолозите твърдят, че понякога забравяме да сложим нещо в багажа си съвсем несъзнателно - например когато се съпротивляваме на предстоящо пътуване, без сами да разбираме това. "В практиката ми имаше случай, когато клиентът ми толкова много се вълнувал преди среща с партньори, че забравил у дома самолетния си билет и установил това едва на летището", разказва Мария Макарушина, партньор в компанията "Экопси-консалтинг". Друг топмениджър си спомня как негов млад помощник в паниката си пред важна командировка не сложил в куфара си бяла риза. А основното изискване на компанията, с която отивал да преговаря, било да се явява на деловите срещи именно с бяла риза.

Докато работел в компанията Yota, Кирил Сизюмов, трябвало непрекъснато да пътува в командировки. Той забелязал, че на всички големи летища работят различни магазини, включително и такива, които предлагат най-вече пътнически аксесоари - като катинари за багаж, надуваеми възглавници, маски за сън, тапи за уши, адаптери и други важни дреболии.

Заедно с бившия си колега Антон Василиев, директор по развитието в компанията "Оберточка", занимаваща се с опаковането на багаж на летищата, Сизюмов решава да открие бизнес, свързан с пътешествията. Василиев е сигурен, че няма да има дефицит на купувачи на такива стоки. Той е убеден от личен опит, че в бързината хората често забравят да сложат в багажа си някоя дреболия. Всеки втори го питал откъде може да се снабди с един или друг аксесоар.

Инвестициите в проекта Justin Case са 4.5 млн. рубли, които бизнесмените успяват да си върнат година след началото на първите продажби. По думите на Василиев двамата със Сизюмов вложили равни суми в предприятието и взели още толкова пари назаем от двама познати. Днес те не участват в оперативната дейност, но получават дивиденти, пропорционални на инвестициите си. Първоначалните вложения отиват за разработка на бранда за опаковки и за покупката на първата серия стоки от Китай.

От самото начало предприемачите искат да намерят преки доставчици от Китай, но това се оказва голям проблем. "Мениджърите на някои фабрики изобщо не говорят английски - казват бизнесмените. - В края на краищата попаднахме на компанията Stock China, която се заинтересува от нашия проект и реши да ни помогне. Сега тя намира производителите, уговаря условията на сделките и контролира качеството на артикулите."

През април 2012-а Сизюмов и Василиев регистрират компанията Justin Case. Василиев измисля и реализира първата серия стоки, урегулира основните бизнес процеси. След това си взима дълг отпуск, а после се захваща с реализирането на съвършено различен проект. Така Сизюмов оглавява фирмата, която ръководи и до ден днешен.

Основавайки бизнеса си, предприемачите черпят от опита на брандове като  Samsonite (американски производител на куфари и чанти), Go Travel (английски производител на пътни аксесоари) и TravelBlue. "Изучавайки техния асортимент, създадохме собствена линия от 18 позиции стоки, който после разширихме до 23" - споделя Сизюмов. По  думите му в близко бъдеще ще се продават още 56 позиции стоки с марката Justin Case.

"Отначало предлагахме продукцията във веригата за опаковка на багажи "Оберточка" и в още няколко магазина на летищата "Внуково" и "Шереметиево" - разказва 28-годишният предприемач. Днес Justin Case работи с 43 партньори, продажбите се извършват в 13 града в Русия и в два в Казахстан. Оборотът на компанията за 2013-а е 9 млн. рубли.

Justin Case разполага със свой интернет магазин, който Сизюмов нарича сайт визитка.  Той се развива бързо и само половин година след създаването му през него започват да постъпват около 30-35 поръчки дневно. "Сега средно 10% от продажбите са онлайн - уточнява предприемачът. - Планираме да открием пълноценен интернет магазин с шоурум, както и да разширим асортимента за сметка на продажбите на куфари и раници за пътешествениците. Надяваме се това да увеличи дела на онлайн продажбите до 30 на сто."

Facebook logo
Бъдете с нас и във