Банкеръ Weekly

Съдби

БЪЛГАРИТЕ ПАК ЗАЛАГАТ НА ФРЕНСКИ И НЕМСКИ КОЛИ

Що се отнася до придобиването на нова кола, предпочитанията на българите през 2005 г. бяха насочени основно към две страни - Франция и Германия. Това показват данните на Съюза на вносителите на автомобили към 1 декември. Числата са красноречиви - близо 8500 души у нас са закупили една от трите френски марки Пежо, Рено или Ситроен при продажбата на общо 28 660 леки и лекотоварни машини.
Собствениците на нови германски коли са 5100. Става дума за всички немски марки без произвежданите в други държави Шкода и Сеат. Българските политици също са пристрастени към луксозните немски автомобили - последните покупки за нуждите на НСО са 15 броя Мерцедес и 10 БМВ-та. Тези коли обаче ще бъдат прибавени към продажбите за декември.
Новите френски и немски автомобили са около 35-38% от всички покупки за годината. Тези две държави са предпочитани при избора на нова кола заради предлаганото качество и добрата работа на техните вносители. Разбира се, за решението на всеки потребител играе роля и финансовата страна - цени, лизингови условия, както и наличието на добра сервизна база. Не на последно място в България вече се наблюдава и нещо като вярност към марката - ако човек е бил доволен от автомобила си, то при замяната му с нов шансът да предпочете същата марка е голям. Макар и плахо, у нас си пробива път и една отдавна позната в Европа възможност при излизането на нов модел клиентът да върне стария и с доплащане да придобие нова кола.
Сериозни размествания в предпочитанията на българина към автомобилите едва ли ще настъпят и през 2006 година. Нещо повече, мнозина специалисти прогнозират засилване на продажбите и увеличаване на пазарния дял на Рено, след като вече има нова компания вносител. Както и продължаващ възход в продажбите на Фолксваген, чийто вносител вече показа намеренията си активно да атакува пазара.

Facebook logo
Бъдете с нас и във