Банкеръ Weekly

Съдби

Българите искат дълги, но по-рехави реклами

Над половината от българските зрители искат рекламите по телевизията да са по-дълги, но да се излъчват по-рядко. Пред нас в тази "дисциплина" са само унгарците, 57% от които търсят повече баланс между продължителността и честотата на спотовете. Това е едно от основните заключения в доклада на Discovery Networks „Бъдещето на телевизионната реклама”. Анкетирани са 3000 зрители от десет пазара в Централна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка.
Изследването показва още, че 40% от запитаните помнят между две и пет от рекламираните марки в рамките на 24 часа. За нашата  аудитория рекламата има най-голямо влияние, когато се комбинират различни комуникационни канали, за да засили посланието й. 72% от българските зрители запомнят кампаниите повече, ако ги проследяват в различни медии – вестници, интернет, билбордове...

Ако в останалите държави над 70% от интервюираните са съгласни, че телевизионното качество ще се намали без рекламите, то у нас това мнение споделят рекорден брой от запитаните - 80 на сто.. Въпреки нарастващото време, което потребителите прекарват онлайн, използвайки различни електронни устройства, 57% от българите се задържат пред телевизора повече от 3 часа на ден

Изследваните пазари са позитивно настроени към технологичния напредък, който дава възможност за широк достъп до тв програми и до предпочитаното рекламното съдържание. Потребителите продължават „връзката“ си с определена марка чрез телефона или таблета, след като тв рекламата е приключила. България е водеща по този показател - над 70% от хората са съгласни с това твърдение, докато в Русия той пада под 40 процента.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във