Банкеръ Weekly

Съдби

Бизнесът на Джесика Алба

В Холивуд има много звездни майки, чиято слава, майчинство и обмислена маркетингова политика им носят


добри дивиденти. Гуинет Полтроу например дава на сайта Goop съвети за здравословен начин на живот, а животът на Тори Спелинг и четирите й деца се превърна в истинско реалити шоу. Понякога изглежда, че на практика всички известни актриси създават собствени компании и брандове, за да покажат на всички колко успешни майки са.


Историята на Джесика Алба е съвсем различна. През 2012-а 33-годишната актриса, звезда от филма "Град на греха - 2" , заедно с Кристофър Гавиган, генерален директор на нетърговската организация "Здраво дете. Здрав свят", основават компанията The Honest Company ("Честна компания"). Двамата започват с производството на малки партиди екологични памперси и продажбата им на едноименен сайт, но скоро асортиментът се разширява до предмети за лична хигиена, битова химия и детска козметика. През първата година компанията печели 12 млн. долара, през 2013-а - 60 милиона. А тази година The Honest Company очаква печалба от около 100 млн. долара. Продажбите вървят успешно не само в интернет, но и в големи търговски вериги като Target, Costco, Buy Buy Baby, Nordstrom и Whole Foods.


В ролята на предприемач Джесика Алба се оказа също толкова успешна, колкото и в киното. От създаването си компанията е привлякла над 60 млн. долара вложения. През февруари 2014-а новите инвеститори Norwest Venture Partners и Wing Venture Partners отделиха още 8 млн. долара за разширяване на партньорската мрежа на марката и на асортимента.


Както по всичко личи, Алба и Гавиган са реализирали класическата формула на предприемачески успех, в който има три важни компонента - максимално използване на популярна, заслужаваща доверие звезда за подкрепа на бранда, създаване на лоялна клиентска база и непрекъснато разширяване на бизнеса.


Обикновено участието на звездите в развитието на собствените им марки се ограничава с пиар акции и няколко изяви в популярни телевизионни шоута. Алба е изключение от това правило. Заедно с Гавиган и генералния директор Браян Ли тя оглавява компания с 250 служители в Санта Моника и активно участва в бизнеса. В офиса на фирмата има детска градина за децата на сътрудниците, където играят и децата на актрисата. Работното място на Джесика не е в отделен кабинет, а в голямото помещение формат open space, редом с останалите служители.


В нюйоркския магазин Buy Buy Baby на щанда на The Honest Company са изложени слънцезащитни кремове, спрейове срещу насекоми и препарати за съдомиялни машини. Етикетите са семпли и изчистени, върху тях няма снимка на актрисата. Алба се появява единствено във видеоклип на малък екран, поставен сред стоките. В него тя обяснява как е създала компанията заедно със своя приятел и специалист по здравословен начин на живот Кристофър Гавиган: "Не можехме да постъпим иначе. Не намерих за себе си и дъщерите си екологично чисти, нетоксични стоки, затова реших да ги произвеждам". В резултат, удовлетворявайки собствените си потребности, Джесика създава процъфтяващ бизнес.


Петте тайни на успеха на актрисата:

Тя е искрена


Джесика Алба, майка на две деца, създава бранда за себе си. Самата тя е клиент на собствената си компания. И когато казва, че да си майка е трудно, а понякога дори непоносимо, хората й вярват.


Използва компетентно имиджа и славата си

Актрисата е антипод на Ким Кардашиян. Тя не е знаменитост, за която пишат всички таблоиди. Имиджът й хармонично съчетава достъпност и блясък, което я превръща в положителен модел за съвременните майки.


Не излага на показ децата си

За разлика от някои холивудски актриси, Алба не злоупотребява с двете си дъщери при всяка фотосесия. Децата й не са модели на нейния бранд. От време на време актрисата ги споменава в интервютата си, но винаги по работа и без да ги използва за реклама на марката си.


Тя е стратег

Всичко - от името на компанията ("ние сме честни, можете да ни се доверите") до списъка на нейните партньори, показва, че The Honest Company се управлява от хора с визия за бъдещето. Вместо да сложат имената си върху стоки на друг производител, Алба и Гавиган правят собствена продукция. Това е рисковано, но пък стоките им заслужават повече доверие от тези на останалите знаменитости.


Занимава се с благотворителност

За две години и половина от основаването на The Honest Company Джесика е дарила на нуждаещите се 540 хил. стоки на компанията. Фирмата й предоставя работа на хора с ограничени възможности и жертва част от печалбата си за над сто благотворителни фонда. В магазините има специално предложение - при покупката на детско креватче още едно да се дарява на благотворителна организация (креватчетата са изработени от дърво и са оцветени с нетоксични бои и струват 400 долара).

Facebook logo
Бъдете с нас и във