Банкеръ Weekly

Съдби

АРМАНИ НА БРОНИРАНИТЕ ТОАЛЕТИ

Колумбийският бизнесмен Мигел Кабалеро демонстрира по доста необичаен начин своята продукция. Той зарежда пистолета си и стреля, кажи-речи, от упор в корема на един от своите служители. От силата на удара служителят залита назад, но остава напълно невредим. Куршумът е заседнал някъде в подплатата на сакото от велур, с което той е облечен.
В западното полукълбо наричат Мигел Кабалеро Армани на бронираните тоалети. И с право - фирмата на 38-годишния колумбиец е известен производител на всевъзможни средства за лична защита срещу огнестрелно оръжие.
Идеята за този рядък бизнес му хрумва през студентските години, когато често се случва да наблюдава как бодигардовете на заможната му приятелка прибират или вадят от багажника на колата й тежки бронежилетки. Това снаряжение е не само неудобно, но и веднага се набива на очи. Така Мигел, чийто баща е фабрикант на конфекция, решава да си опита късмета в производството на бронирани облекла. За целта спечелва за начинанието и сина на един търговец на бронирани автомобили.
Днес предприемчивият колумбиец изнася в цял свят габардинени сака, кожени якета, блейзъри, дънкови ризи - общо над сто артикула, чиято цена варира от 290 до 2900 долара. Фирмата му има естествено и специализирани оферти за мотоциклетисти, войници и полицаи.
Нашата производствена гама е плод на 14-годишни проучвания и трупане на опит, обяснява Кабалеро. Благодарение на хилядите тестове и на натъртванията по телата на неговите сътрудници теглото на бронираните сака е намалено от 5.2 на 1.2 килограма. Разковничето се крие в подплатата, която се състои от различни слоеве синтетични материали. Начинът на тяхното изработване се пази в тайна като рецептата на Кока-кола.
Артикулите от сериите Голд и Платинум осигуряват защита срещу класическите оръжия, използвани от градската престъпност. Те успешно предпазват клиента от изстрелите на автоматични пистолети и дори от автомати mini-Uzi и MP5. Облеклата от тази колекция могат да бъдат пробити само с военнополево въоръжение от категорията на автоматите Калашников.
Всяка година в Колумбия - страна на наркотрафиканти и вилнееща улична престъпност, стават по 25 хил. убийства. Но животоспасяващата стока, която предлага Мигел Кабалеро, е необходима и в целия размирен регион. От нея купуват както десният колумбийски президент Алваро Урибе, така и левият му венецуелски колега Уго Чавес. И двамата носят елегантни бронирани ризи, ушити по поръчка в предприятието на Мигел. Разликата е, че първият предпочита белите ризи, а вторият - червените. Впрочем колумбийската фирма е доставчик на още трима южноамерикански президенти. Сред нейните клиенти са също испанският престолонаследник Фелипе и съпругата му Летисия, нашумелият испански съдия Балтасар Гарсон и дори някои висши ирански политици. В количествено отношение най-многобройни обаче са поръчките от различни охранителни фирми.
По думите на Мигел той не работи с мафиотски групи или други съмнителни лица. Никакви търговци на наркотици, никакви партизани, никакви военизирани организации - това е основополагащият принцип на нашата фирма, уверява предприемачът. По този въпрос латиноамериканските медии са на по-различно мнение, а и много от клиентите на Мигел са имали възможност да се убедят в качествата на предлаганите от него продукти. За тия 14 години не съм имал нито една рекламация!, смее се бизнесменът, който несъмнено притежава голямо чувство за хумор, включително черен.
На международния пазар марката на неговата компания е наистина сигурна гаранция за качество. С негови артикули са снабдени и колумбийските военни контингенти в Афганистан и Ирак. Наред с другото по-миналата година фирмата от Богота е изнесла и над 500 бронирани возила. Освен това тя произвежда и panic rooms - специални бронирани помещения, в които човек може да се скрие в случай на нападение. Те се правят по поръчка за колумбийски и други южноамерикански богаташи, които се страхуват от отвличане.
В родината на Мигел стоките му се търсят най-много по време на избори. По-голямата част от производството му обаче - около 70% - заминава за други държави в Южна Америка, Европа и Близкия изток.
През 2005-а Мигел Кабалеро е продал по пет хиляди изделия за около 5 млн. долара месечно. И макар че няма особена конкуренция в бранша, той непрестанно обогатява своята листа. През тази година например предизвика сензация на фестивала Интермода в Гуадалахара с новата си бронирана колекция за жени, а после откри в Мексико Сити бутика High Security Fashion, първия магазин от този род в света. Междувременно на дневен ред сега е т.нар. бронирано яке с разум, което охлажда собственика си в тропиците и го топли в планините.
Разбира се, по ирония на съдбата Мигел също е принуден да се придвижва навсякъде из Колумбия с дрехи собствено производство - както всеки, който печели добри пари, така и той си има ако не много врагове, то поне много завистници. На всичко отгоре напоследък в Европа се появи и конкуренция - имитации на животоспасяващите му облекла, които вече се продават в Амстердам. След наркотиците това е втората стока made in Columbia, удостоена с ментета в развития свят.

Facebook logo
Бъдете с нас и във