Банкеръ Daily

Инж. Ангел Бацоев, зам.-директор на Технотест АД в СТУДИО БАНКЕРЪ:

Незаконни „представители“ подриват пътната безопасност

Как се прави дистанционно изпитване на превозни средства

https://www.facebook.com/vestnik.banker.5/videos/526557828871626

В България неакредитирани „лаборатории“ и „технически служби“ от всевъзможни сектори печатат хартийки „на килограм“, извън всякакви компетенции, капацитет и законови разпоредби, само и само за да се приберат едни пари – без зад тях да седи необходимата гаранция за нашето здраве, безопасност, сигурност, алармира в СТУДИО БАНКЕРЪ инж. Ангел Бацоев, зем.-изпълнителен директор на независимата акредитирана  лаборатория за изпитване на ППС Технотест АД.

 

 

Как работи схемата според "Технотест"

 

ИА "Автомобилна администрация" се ползва от правото си, съгласно Регламент на ЕС 2018/858, да нотифицира за технически служби в България и лаборатории от други страни-членки, на база на тяхната акредитация, издадена от тамошния орган по акредитация. Но за да бъде законово признат такъв изпитателен протокол, изпитването  от техническата служба трябва е извършено на територията на страната, в която е издадена нейната акредитация – в случая, Германия, изяснява специалистът.

За да заобиколи тази пречка, ИА "Автомобилна администрация" въвежда понятието „представител“. Само че такова понятие не съществува в цитирания регламент на ЕС и по същество представлява парадокс. По този начин произволни български фирми, без да притежават акредитационен статут на лаборатории, нито нужните специалисти, база, сертифицирани стендове или оборудване, работят свободно като технически служби, които трябва да гарантират безопасността на движението по пътищата.

 

Как работи схемата според "Технотест"

 

Така години наред работи схемата, разкрива инж. Бацоев. А ежегодно у нас поради технически неизправности се случват десетки тежки пътно-транспортни произшествия и загиват невинни хора.


Още от интервюто:


Как сръчни „представители“ се появиха в сектора на транспортната  безопасност?

Как работи схемата?

Каква е ролята на ИА "Автномобилна администрация" в тази схема?

Къде ни отвежда пътят на парите?

Корупция или некомпетентност?

Ходят ли български ППС на технически изпитания в Германия?

Как проблемът рикошира върху пътната безопасност в България?

Facebook logo
Бъдете с нас и във