Банкеръ Weekly

Спорт

Формула 1 започва с много фаворити

След дълги месеци на подготовка и десетки тестове дойде време за шоуто на отборите и пилотите във Формула 1. По традиция новият сезон ще бъде открит на пистата Албърт парк в Мелбърн. Тази година състезанията обещават да са още по-вълнуващи, тъй като няма ярко изявен фаворит. Това е преходен сезон, в който за последно болидите ще застанат на стартовата решетка с 2.4-литрови, 8-цилиндрови двигатели, преди от догодина да влязат в сила новите правила.


Миналогодишната надпревара бе оспорвана почти до края, но със силен финален спринт пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел спечели втората си поредна титла. Сега обаче биковете не изглеждат толкова уверени. В предсезонните тестове Фетел и Марк Уебър не показаха добро темпо, като на пистата Каталуния се наредиха едва 12-и и 14-и. Фетел дори изрази разочарованието си от новия болид RB9, който още не работи оптимално с новите гуми на Пирели. Все пак Ред Бул направиха повечето от тестовете си с пълен резервоар, което обяснява и по-слабите им времена. Много специалисти смятат, че болидът им е достатъчно конкурентен, защото показва добро сцепление и аеродинамика, а тимът е най-облагодетелстван от премахването на системата DRS.


Както обикновено, когато става въпрос за фаворити, на челно място в списъка е тимът на Ферари. Фернандо Алонсо и Фелипе Маса дадоха много добри времена в Барселона и на Херес. Личи си, че е свършена доста добра работа по болида F138, който според Алонсо може да триумфира още в Мелбърн. Отборният шеф на Ферари Стефано Доменикали обаче охлади страстите, казвайки, че не очаква колите на Скудерията да зададат темпото и да са най-бързите още при откриването на сезона с Гран при на Австралия. Не бяхме достатъчно добри в края на 2012-а и с минималните промени в правилата няма как да се коригираме за кратко време. Трябва да сме максимално близо до най-бързите и да ги настигнем с напредването на сезона, отбеляза италианецът. От своя страна Маса смята, че F138 се развива в правилната посока, след като постигна по-добри времена от конкурентите в Мерцедес.


Другият претендент за титлата със сигурност ще е Макларън, където Люис Хамилтън бе заменен от откритието на миналия сезон Серхио Перес. Сребърните стрели постигнаха повече от еволюция в дизайна на новия MP4-28, който ще гони победите с изцяло префасонирано предно окачване. Дженсън Бътън втрещи съперниците с бързото си темпо в студеното време на Херес, след което се представи на приливи и отливи. Перес впечатли в дългите серии от обиколки и също показа скорост на Херес, но и двамата все още не могат да намерят правилните настройки на новия болид. Във всеки случай MP4-28 е най-добре развит спрямо автомобилите на водещите тимове и вероятно ще доминира през втората половина на годината.


Всички погледи ще бъдат вперени в Люис Хамилтън, който е призван да върне славата на Мерцедес. Двукратният световен шампион и съотборникът му Нико Розберг комплексно дадоха трето и първо комбинирано най-добро време от предсезонните тестове, но предпочитат да не се афишират като фаворити. Независимо че в доста от проверките отборът бе с по-малко гориво от Ферари, Макларън, Лотус и Ред Бул, очевидно е, че той ще е в по-добра форма от предишната година. Мнението на легендата на спорта Ники Лауда е, че Мерцедес могат да се борят за класиране в челната тройка.


Приятната изненада на сезона се очаква да бъде поднесена от Лотус, който в лицето на Кими Райконен и Ромен Грожан притежава двама класни и жадни за успехи пилоти. Айсмен и френският му съотборник за отрицателно време намериха оптималния контрол върху новия им болид E 21 и бяха най-бързи в три от тестовете в Испания. Тимът записа първата си победа на пистата в Абу Даби през 2012-а и сега изглежда способен да размъти водата на големите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във