Банкеръ Daily

Позиции

Столичният транспорт ще оцелее само с бронирани стъкла

Столичният транспорт се нуждае спешно от строги мерки срещу вандалите и нарушителите на правилата в превозните средства.

Наскоро от Столична община съобщиха, че "продължава да тече най-мащабната модернизация на наземния градски транспорт в София  до момента".  В съобщението се посочва, че по оперативна програма „Околна среда“ са закупени 126 нови автобуса, 86 електробуса, 80 тролея и 62 трамвая. Макар с бавни темпове, старите автобуси, трамваи и тролеи бяха подменени. Само че доста бързо започват да изглеждат като старите, защото вандали чупят стъкла и врати, драскат глупости по седалките, а някои дори ги използват и като закусвалня.

Във вторник за пореден път "неизвестни извършители" потрошиха превозни средства от столичния градски транспорт. Били са нападнати с камъни четири автобуса в квартал “Христо Ботев”, като са изпочупени стъклата на прозорците, изкъртени са вратите, а един от шофьорите е пострадал. По-рано на същия ден е имало друго нападение срещу шофьор по Линия № 79 - заради спор между водача и един от пътниците По този повод председателят на Комисията по транспорт в СОС Карлос Контрера обяви, че ще внесе доклад

автобусите по въпросната линия да заобикалят отдалеч

"горещата махала" зад летището.

"Що се отнася до непрекъснатите посегателства (вербални и физически) над шофьори по Линия № 79, до непрекъснатото чупене  на автобуси на градския транспорт по тази и други рискови линии смятам, че нещата вече налагат радикални и драконовски мерки. Заради предишни и заради този случай внасям доклад, с който ще предложа маршрутът на линия 79 да се промени и той вече да не минава през кв. „Христо Ботев“, написа Контрера във Фейсбук.

Съвсем ясно е, че тази мярка

не може да бъде приета, защото е тежко дискриминационна.

Няма как да бъде допуснато цял квартал да ходи пеша заради двайсетина социопата. Още повече, ако това нововъведение бъде приложено, съвсем скоро още десетина софийски квартала също ще останат без градски транспорт - по същата причина и заради съществуващия вече прецедент.

Директорът на автобусен гараж “Малашевци” Кирил Георгиев обясни, че първата реакция на хората е да подадат сигнал до полицията, докато шофьорите подават сигнали към диспечерските пунктове. За съжаление, по "традиция" полицейските патрулки пристигат винаги по едно и също време - когато щетите вече са нанесени, а нападателите - отдавна избягали.

От видеонаблюдението в сегашния му вид също няма никаква полза, защото камерите са толкова некачествени, че образът на телевизорите от 60-те години на миналия век е кристално ясен, в сравнение с днешните записи.

Преди седмица пък станах неволен свидетел на батална сцена в автобус по Линия № 111: недоволни от проверката на билети пътници, скочиха срещу контрольорката, започнаха да дърпат жилетката й и да сипят ругатни срещу нея, транспорта и държавата.

Подчертавам

тримата "неандерталци" не бяха роми.

Нека не се заблуждаваме, че само те се отговорни за кочината в градския транспорт. Една от агресивните жени дори обясни, че не бива да се плаща билет за рейса, защото той „на нищо не прилича“. После добави, че контрольорката няма право да я заговаря, проверява, глобява и гони от автобуса. Докато държеше тази смислена реч, тя  изхвърли опаковката от изядения в рейса кроасан на пода...

Никой не подценява катастрофалната ситуация с градския транспорт в София. Тя е очевидна. Освен с бездействие по отношение реформиране на системата с цел постоянно намаляване на загубите, според Гражданска инициатива „Спаси София“ директорите на общинските транспортни предприятия

продължават да сключват неизгодни договори с неслучайни фирми.

Тези договори ощетяват бюджета на общината с милиони левове всяка година, докато въпросните директори си "делкат" за заплати само по 1 милион лева. Също годишно...

Немарливостта на общината е налице. Въпросът е, че много голяма част от пътниците са огледални копия на общината – от нищо не им пука, от никого не се страхуват, нищо не може да ги стресне и да ги вкара в правия път. Е, разликата е една, но е доста съществува: за разлика от общинските директори, редовите софиянци не делят по един милион на седем-осем директорски заплати...

Столичният транспорт се нуждае спешно не от строги, а от

драконовски мерки срещу вандалите и нарушителите

на правилата в превозните средства. И, ако тези мерки не бъдат въведени от днес за вчера, утре дори и 10 милиарда да ни даде Брюксел, пак никаква модернизация няма да усетим. да, ще я видим, ще и се порадваме за известно време, но... нищо повече. Сивото и мръсното скоропостижно ще се завърнат в живота ни сякаш никога не са си тръгвали. 

Другият вариант е да пуснат автобуси, тролеи и трамваи с бронирани стъкла (или с ламарини - за по-евтино). А контрольорите да проверяват картите и билетите хем "пременени" с бронежилетки и каски, хем "нагиздени" с автомати, пистолети и белезници.

Facebook logo
Бъдете с нас и във