Банкеръ Daily

Общочовешката любов към авантата

Уолстрийт "ловува"... бонбони

Анализатори от Уолстрийт се тълпят за бонбони.
S 250 faed16f9 4fe0 4bfd be42 364faa6b88d2

Във въздуха се усеща видимо  оживление. Дълги опашки от по четири-пет души в редица с пазарски торбички  в ръка нетърпеливо очакват да чуят  стартовия сигнал и  да се нахвърлят и да грабнат кой колкото може повече бонбони на прочутия производител "Хърши енд ко.". В рамките на няколко минути купчините от  шоколадови лакомства са  ометени.

Кои ли са тези любители на "авантата": деца от начални училища или пък закъсали за пари колежанчета? Нито едното, нито другото. Това са анализатори от Уолстрийт, пристигнали в луксозния хотел Boca Raton and Club във Флорида, за да проведат  традиционната си ежегодна петдневна среща. Тази година тя бе проведена от 19 до 23 февруари. Там  компании от сферата на потреблението се опитват да убедят анализаторите, че инвестициите в техните акции си заслужават. А всеки следобед от петдневното събитие, познато като CAGNY (Consumer Analyst Group of New York), една от фирмите предоставя купчини мостри от продукцията си на лакомата тълпа. Целта е очевидна - възможност да бъдат рекламирани новите изделия и да се изградят топли отношения с множеството анализатори от Уолстрийт. Реалността пък прилича по-скоро на хранително безумие - водещи експерти и членове на семействата им нападат настървено сладките изкушения. Какво кара тези богати мъже и жени от финансовата общност да се борят със зъби и нокти за бонбоните и след това да ги опаковат в кутии и да ги носят у дома  си  остава загадка. Най-вероятно това е общочовешката любов към авантата.

Очевидци твърдят, че тазгодишните "гладиаторски" битки са станали при следния дневен ред:

В 14 ч. в главната бална зала на престижния хотел изпълнителните директори на "Пепси" са започнали презентацията си. В друго помещение тече сесията на "Алтрия груп". Истинският екшън обаче е в коридорите пред залите. Там служители на хотела подготвят маси за представяне на продукцията на "Хърши" по време на паузите след заседанията. Появяват се големи табели на "Хърши голд" - първият от повече от 20 години нов аромат на прочутите бонбони. А в полупразния коридор се усеща затишие пред буря.

В 14.10 ч. на масите се появяват табли с бонбони. Чевръста дама се шмугва изневиделица и грабва пакетче с бонбонен микс. След което се чува предупредителен вик: "покривай, покривай". И персоналът бързо застила таблите с покривки, за да предотврати набезите на подранилите.

В 14.12 ч. масите се отрупват с продукти на "Хърши" - количества, които компанията би продавала средно на ден в 350 магазинчета. Хотелският персонал охранява "изложението" и прави последни приготовления.

В 14.25 ч. "Пепси" приключва кратката си презентация и анализаторите "се изсипват" от балната зала. Тълпата започва да се събира около масите. Покривките засилват интригата, защото анализаторите не знаят как да се позиционират, за да докопат най-хубавите мостри.  

В 14.32 ч. започват да прииждат все нови и нови хора, включително и деца на някои от участниците в конференцията, които носят пликове. Те са раздадени предвидливо в по-ранните часове на конференцията от "Дженеръл милс" и "Конагра брандс" и са предпочитаният "транспорт" за бонбоните до в къщи.

В 14.44 ч. тълпата около масите вече е от четири-пет човека в ширина на някои места, а напрежението непрекъснато расте. Точно в този момент член на хотелския персонал дава зелена светлина на колегите си да дръпнат покривките. Атаката започва и вече е видно, че някои от ветераните имат стратегия - награбват по няколко парчета, бързо ги пъхват в торбичките и продължават напред.

В 14.53 ч. първият щурм е приключил, но все още има останали бонбони. Анализаторите започват да пълнят джобовете си.

В 15 ч. започва следващата презентация - на "Констелейшън брандс", и повечето експерти от Уолстрийт се връщат в залата.

В 15.15 ч. три дечица слагат пълните си с бонбони пликове на маса близо до бюрото за регистрация за конференцията на CAGNY - сцена, напомняща за празненствата за Хелоуин.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във