Банкеръ Daily

Пари и пазари

Туристически информационен център ще има в НДК

Работи се по създаването на туристически информационен център в Националния дворец на културата (НДК), където да бъдат популяризирани различни видове нишов туризъм, включително и конгресен, и събитиен, както и всички възможности, които предлага България като туристическа дестинация. Това съобщиха от министерството на туризма след срещата на вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова с представители на Българското конгресно бюро, в което членуват 39 компании, занимаващи се с конгресен и събитиен туризъм. Центърът ще бъде открит в средата на септември, за да може да популяризира зимните ни курорти, както и сезон 2021 година.

Представителите на конгресното бюро изказаха своите притеснения за бъдещето на техния бизнес, тъй като събитийният туризъм е най-тежко засегнат, след като почти 100% от събитията са отложени за неизвестен период във времето и не е ясно кога ще започне възстановяването. Относно най-големия конгресен център в България – Националния дворец на културата, който е и ротационен председател на Бюрото, стана ясно, че са отложени 350 събития в неговата програма само за рамките на четири месеца, като мероприятията са планирани за догодина, без да има обаче ясна времева рамка.

Според Теодора Жилкова, изпълнителен директор на бюрото, бизнес хотелите имат много възможности за провеждане на големи събития, но липсва стратегия за развитие на подобен туризъм. По думите ѝ бизнес туристът харчи три пъти повече от обикновения посетител и именно заради това е важно България да бъде позиционирана като такъв тип дестинация. Идеята на тези прояви е да запълнят периферията на сезона.

Бизнесът е потърсил съдействие от министър Николова и за включването им в мярката 60 на 40, тъй като част от фирмите в бранша не могат да се възползват от нея поради липсата на кодове на икономическа дейност, а в момента те са с нулеви приходи и вече се налага да бъдат съкращавани служители. От бюрото са поискали съдействие и за удължаване на мярката до 2021 г., след като те вече имат възможност да кандидатстват по нея.

Според присъстващите на срещата трябва да се припознае и връзката между инвестиции в България и конгресния туризъм. Чуждестранните инвестиции идват след посещение на конгрес или голямо международно събитие и тази връзка трябва да е засили, защото това би спомогнало не само за стимулиране на събитийния туризъм, но и за привличането на чуждестранен капитал у нас.

Facebook logo
Бъдете с нас и във