Банкеръ Daily

Пари и пазари

"Страйп" обсъжда борсова регистрация с банкери

Компанията за онлайн разплащания "Страйп", чиято последна официална оценка е почти 100 млрд. щ. долара, води предварителни разговори с инвестиционни банки за регистрация на акциите си на борсата още през идната година, твърдят запознати с въпроса лица. Единадесетгодишната финансовотехнологична фирма, която от 2020-а присъства и на българския пазар, обмисля пазарен дебют чрез директна регистрация или чрез първоначална публична оферта добавят добре информираните източници. Тези планове, включително и точният момент за излизането на борсата, могат да се променят.

"Страйп", която е основана от братята Джон и Патрик Колисън с централни офиси в Дъблин и Сан Франциско, е най-очакваната борсова регистрация за последните години и е сред най-едрите частни компании в историята, които искат да станат публични. Всеки от братята Колисън има лично състояние от по 11.4 млрд. щ. долара, според индекса на милиардерите на агенция "Блумбърг".   

"Страйп" привлече 600 млн. щ. долара през март когато бе оценена на 95 млрд. долара, което я прави най-стойностната нововъзникнала американска фирма в света редом с "родителя" на "Тик Ток" - ByteDance, по информация на глобалната платформа за бизнес анализи и набиране на данни CB Insights.  

През месеците след март частните търговски сделки са били осъществявани при значително по-високи предложения. Фирмените инвеститори са успявали да продадат фирмени акции при цени, оценяващи "Страйп" на 152 млрд. долара, твърди пазарният анализатор PitchBook. 

Ако "Страйп" направи директна борсова регистрация, тя ще е поредната от дългия списък на компаниите, предпочели нетрадиционния подход, осъществен за първи път през 2018-а от "Спотифай текнолъджис". При този вид регистрация фирмените инвеститори могат просто да започнат да продават акциите си на фондовото тържище без да се емитират нови книжа, за да се набира допълнителен капитал. 

Агенция "Ройтерс" съобщи още през юли, че "Страйп" е наела "Клиъри Готлиб Стийн енд Хамилтън" като правен консултант на първоначалната й подготовка за публична регистрация. Сред инвеститорите на компанията за онлайн плащания са "Алианц", "АКСА", "Бейли Гифърд", "Фиделити мениджмънт енд рисърч", "Секвоя кепитъл" и ирландската Национална агенция за финансово управление. 

"Страйп" е в пряка конкуренция със "Скуеър" и с "Пейпал холдингс". Продуктите й се използват от ред авторитетни онлайн групи, включително Amazon.com, Salesforce.com и Lyft. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във