Банкеръ Daily

Пари и пазари

Sports Direct обвини Nike и Adidas в манипулиране на пазара

Основателят и главен изпълнителен директор на Sports Direct Майк Ашли призова за общоевропейско разследване за влиянието на Nike и Adidas на пазара за спортни стоки. Това стана ясно от британското издание "Гардиън".

Фирмата направи изявление въз основа на доклади, че марката Nike е казала на независимите търговци на дребно, че ще спре да ги снабдява със стока в рамките на две години, тъй като техните методи на продажба "вече не са приведени в съответствие" със собствената стратегия на американската компания.

Sports Direct се опасява, че Adidas ще последва примера на Nike, затруднявайки достъпа до стоките, продавани от компании, които получават 50 милиарда паунда приходи годишно. 

"Спортната индустрия отдавна е доминирана от "задължителните" марки като Adidas. Тези "задължителни марки" притежават изключително силна позиция за преговори спрямо търговците на дребно в рамките на своите мрежи за доставка и използват пазарната си сила за прилагане на широкообхватни практики, насочени към контрол на доставките и в крайна сметка ценообразуването на техните продукти," казва Ашли. 

Той допълни още, че марки като Nike и Adidas имат достатъчна влияние на пазара, за да ограничат гамата от продукти, предлагани от търговците на дребно или да откажат изцяло доставките. Но от компанията му вярват, че индустрията като цяло ще направи широк преглед на пазара от съответните власти както във Великобритания, така и в Европа.

Facebook logo
Бъдете с нас и във