Банкеръ Daily

Пари и пазари

Спад на продажбите на японски автомобили в Южна Корея

Продажбите на японски марки автомобили в Южна Корея спаднаха през юли на фона на влошаващия се дипломатически спор между двете страни, който доведе до бойкот на потребителите и до усилията на Сеул да намали зависимостта на икономиката си от вноса от Япония, предаде Ройтерс.

Продажбите на Toyota Motor в страната се понижиха с 32% спрямо година по-рано, а продажбите на Honda отчетоха спад от 34%, показват данни на индустрията на Южна Корея.

Въпреки че автомобилостроителите все още преценяват основните фактори, довели до спада през миналия месец, участниците в индустрията и анализаторите очакват засилващата се кампания за бойкот да продължи да вреди на търсенето на внасяни от Япония стоки с оглед на растящото дипломатическото напрежение между двете азиатски държави.

През юли Япония затегна контрола над износа за Южна Корея, ескалирайки спор и предизвиквайки бойкот на южнокорейските потребители относно японски продукти и услуги - от автомобили до бира и химикалки.

В петък Япония ескалира допълнително напрежението, след като премахна Южна Корея от списъка на експортните дестинации, одобрени за ускорено преминаване. „Посещенията в шоуруми намаляват, а потребителите отлагат сключването на договори“, заяви служител на Honda Korea пред Ройтерс.

Южнокорейските представители за Honda и Toyota не коментираха негативните тенденции в продажбите и заявиха, че ще трябва да оценят причините за спада. Въпреки това наблюдателите на индустрията казват, че обществените настроения са фактора зад резкия спад. "Южнокорейската общественост е ядосана на Япония ... Скоро шофирането на японски автомобили в Корея ще стане табу", заяви професор по автомобилно инженерство в Университетския колеж Daelim Ким Пил-Соо.

Facebook logo
Бъдете с нас и във