Банкеръ Daily

Пари и пазари

Спад на акциите на компанията-майка на Google с над 7%

Акциите на компанията-майка на Google Alphabet Inc. се понижават с над 7% на извънборсовата търговия на Уолстрийт, след като компанията представи по-слаб от очакваното финансов отчет за началото на годината, съобщава APNews.

Alphabet отчете печалба за първото тримесечие от 8.3 млрд. долара, което е спад с 6% спрямо 8.9 млрд. долара през предходната година. Печалбата възлиза на 11,90 долара на акция, което е доста над оценките на Wall Street от 10,60 долара. Тази цифра не включва обаче очаквана такса от 1,7 милиарда долара, за да се отчете антитръстовата глоба на Европейския съюз. Глобата е наложена през март за антиконкурентни практики в рекламния бизнес на Google. Печалбата на Alphabet от 6,7 милиарда щатски долара е по-малка от прогнозите на анализаторите.

В понеделник мениджърите на Google откроиха бизнеса с "облачни" технологии като един от най-бързо развиващите се сегменти по време на разговор с анализатори. Но в момента "облакът" отчита само малък дял от общите приходи. Google отчете 5.4 млрд. долара в “други” приходи, които включват покупки в "облака" и Play магазин-а.

Рекламните приходи на Google нараснаха с 15% до 30,7 млрд. долара - по-бавно, отколкото се надяваха инвеститорите.

С изключение на рекламните комисионни, които Google плаща на клиентите си, общият приход на Alphabet възлиза на 29,5 милиарда долара. Приходите обаче не достигнаха до очакваните 30 милиарда.

Компанията-майка на Goоgle разшири своята работна сила, като нарасна до 103 459 служители и добави близо 4700 работници през последните три месеца.

Най-слабият ръст на приходите на Alphabet Inc. от три години насам вероятно се дължи отчасти на засилената конкуренция на пазара на интернет рекламата, включващ Facebook и Amazon, последният от които непрекъснато набира скорост.

Проблемите със софтуера на Google за смартфони и разрушителните промени в YouTube доведоха водещата интернет рекламна компания до изоставане спрямо конкуренти ѝ. Компанията е изправена пред непрекъснат натиск от страна на рекламодателите да затегне контрола върху бързоразвиващите се видео услуги на YouTube, така че да не изглежда, че компанията спонсорира крайно обидно или съдържание за възрастни.

Facebook logo
Бъдете с нас и във