Банкеръ Daily

Пари и пазари

Sony: Бизнесът със смартфони е незаменим за портфолиото на марката

Sony Corp смята, че бизнесът със смартфони е незаменим за портфолиото на марката. Това заяви главният изпълнителен директор на компанията Кеничиро Йошида, цитиран от Ройтерс, на фона на призивите от някои инвеститори, че японската фирма за електроника трябва да премахне губещия си бизнес.

Бизнесът със смарфони съобщи за оперативна загуба от 97.1 млрд. йени ( 879.45 млн. долара). За приключилата през март фискална година, компанията изостава пред конкуренти като Apple и Samsung Electronics.

Бизнесът с хардуерна електроника на Sony е съсредоточен върху развлеченията от самото начало, а не върху ежедневната потребност като хладилници и перални машини ”, каза Кеничиро Йошида пред журналисти. „Ние виждаме смартфоните като хардуер за развлечения и компонент, необходим, за да направим хардуерния ни бранд устойчив”, каза той. "А по-младите поколения вече не гледат телевизия. Първата им точка за достъп е смартфонът."

Бизнесът, първоначално действащ като съвместно предприятие с шведския Ericsson, който пое пълния контрол над компанията през 2012 г., има глобален пазарен дял под 1%, доставяйки само 6,5 милиона телефона годишно, главно в Япония и Европа, според финансовия отчет на Sony.

Тъй като от Sony имат за цел да направят бизнеса печеливш следващата финансова година, компанията е преустановила производството си в завода в Пекин и е рационализирала някои операции за продажби в световен мащаб. Sony увеличава възможностите на своите смартфони, за да покаже на клиентите си своя успешен бизнес за игри на PlayStation.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във