Банкеръ Daily

Пари и пазари

"Смарт Органик“ купи дистрибутор на био храни в Холандия и Белгия

От „Смарт Органик“ прогнозират за миналата година приходи в размер от 57.6 млн. лева, което означава над 56% повече в сравнение с пандемичната 2020-а.

Софийската фирма "Смарт Органик" АД, водещ производител и дистрибутор на био продукти, придоби 100% от дяловете на Amigos Internternational Trade BV, съобщиха от дружеството.
Amigos Interntational Trade BV е малък дистрибутор на био храни в Холандия и Белгия с фокус върху продукти, които оказват положително въздействие върху планетата. В момента компанията внася и маркетира био аренга захар от Индонезия под своя бранд Red Ape. Захарта се добива от диворастящите аренга палми в дъждовните гори на остров Джава, Индонезия. Това осигурява доход на местните фермери и предотвратява изсичането на горите и заменянето им с моно култури, което оказва пагубно влияние както върху климата, така и върху популациите на орангутаните, към които реферира името на бранда Red Ape.
Аренга захарта е натурален подсладител с нисък гликемичен индекс, богата е на минерали и микроелементи и има приятен карамелов вкус.
Основните клиенти на Amigos са веригата супермаркети Jumbo и веригите био магазини Eko Plaza и Odin. Приходите на компанията за 2020 г. са в размер на 140 хил. евро.
"Смарт Органик" възнамерява да разшири пазара на аренга захарта Red Ape чрез своята шриока мрежа от клиенти в цяла Европа, както и да се възползва от търговските отношения на Amigos в Холандия и Белгия и предложи своите продукти там. Също така "Смарт Органик" ще прехвърли и дистрибуцията на марките Kookie Cat и Roobar от досегашния си дистрибутор към Amigos, което ще позволи на компанията да бъде по-конкурентна на местния пазар.
Придобиването на Amigos International Trade не замества придобиването на немската компания, което беше планирано за края на 2021 г., като преговорите за нея продължават. В същото време "Смарт Органик" разглежда и други възможности и в момента е в начален етап на преговори и с друга немска компания, която е стратегически по-атрактивна. Новата фирма, с която се преговаря, е значително по-голяма и ако се стигне до сделка, ще има нужда от допълнително финансиране със собствен капитал.

Търговията с акции на "Смарт Органик“ на пазар beam на БФБ започна на 3 декември миналата година след успеха на първичното публично предлагане (IPO), в което компанията набра 5 859 000 лева при почти два пъти презаписване на емисията.
„Смарт Органик“ е първият утвърден представител на сектора на биохрани на пазар beam. „Пазарът за растеж се превръща в трамплин за европейска и световна експанзия на амбициозните и динамични български компании“, заяви Маню Моравенов, изпълнителен директор на „БФБ-София“.
Допълнителната сума, акумулирана от „Смарт Органик“ ще бъде използвана за съфинансиране за купуването на немска компания конкурент, както и за увеличаване на производствения капацитет.

В плановете на компанията е и изграждане на нова производствена база край Божурище. Това ще стане на два етапа. В момента предприятието има производствена и складова база в кв. „Княжево“ в София, която се захранва със собствена соларна електроцентрала.

Facebook logo
Бъдете с нас и във