Банкеръ Daily

Пари и пазари

След тоалетната хартия американците разграбват и канабиса

Канабисът може и да не е толкова необходим колкото тоалетната хартия, но потребителите на леката дрога се втурнаха да се запасяват заради опасенията за масово затваряне на магазини. Например, на 16 март продажбите на разрешената по закон разновидност на наркотика са скочили със 159% спрямо същия период на 2019-а в Калифорния, със 100% в щата Вашингтон и с 46% в Колорадо. Това са официални данни на фирмата, предлагаща услуги за онлайн анализ на сектора за канабис - Headset. Компанията е констатирала скромно увеличение на броя на купувачите, като основната част от скока е дошла от по-едри покупки: потребителите във Вашингтон са похарчили средно по 33.70 щ. долара за доставка - с 22% повече отколкото през предишната седмица. 

Сходна тенденция установява и пазарът на едро Leaflink - 48% увеличение на седмичните продажби, след като дребните търговци са се втурнали да попълват наличностите след активния уикенд. Онлайн директорията Weedmaps пък съобщава за 350% скок на доставките и на изпълнените ордери на 16 март спрямо предишната седмицата. Интересна особеност е, че потребителите са проявявали по-голям интерес към храните с марихуана вместо към продуктите за пушене. Вероятното обяснение е, че хората се грижат за състоянието на дихателната си система, която е уязвима на COVID-19.    

Дали краткосрочната тенденция за подем на търсенето ще прерасне в дългосрочна предстои да се види. Някои щати, между които Ню Йорк, Невада и Сан Франциско, обявиха, че аптечните пунктове за лечебна марихуана са необходим бизнес и трябва да останат отворени дори когато другите магазини са принудени да затворят. Това обаче едва ли ще се отнася и за обектите за дрогата, оказваща влияние върху човешката психика. Което ще се компенсира отчасти с директните доставки за клиенти. 

Потреблението на канабис вероятно ще продължи да нараства, защото хората прекарват повече време по домовете си, смята Бил Кърк - анализатор в компанията за проучвания и търговия MKM Partners. Защото порочният избор на самотния човек е канабисът, а на големите групи от хора - алкохолът. Което, според Кърк, не може да реши проблемите на някои компании на капиталовите пазари, но пък се връзва чудесно със запасите, натрупани в сектора. На фона на затварящите увеселителни заведения и ресторанти и на растящото търсене бездействащите количества на склад започват да намират собственици.

Подобно е становището и на Кристъфър Кейри - анализатор в "Бенк ъф Америка". Той коментира, че дрогата е защитна категория, подобна на алкохола и тютюна, за хора, затворени по домовете си. Той препоръчва на клиентите си да купуват акции на канадската Aphira - една от фирмите с най-добри позиции да се възползва от тази тенденция. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във