Банкеръ Weekly

Пари и пазари

СДЕЛКИТЕ С КАМИОНИ СЕ УТРОИХА ЗА ДВЕ ГОДИНИ

Прогнозите, че европейското членство на България ще застави много от превозвачите да подменят автопарка си и ще увеличи значително продажбите на товарни автомобили, до момента се изпълняват стопроцентово. Докато в повечето от приетите през 2004 г. държави, като Полша, Чехия и Унгария, този ефект бе изконсумиран и сега търговията върви надолу, у нас продадените камиони и автобуси за първите седем месеца на годината са с рекодните 65 на сто повече, отколкото за същия период на 2007-а, и със 182% над тези през 2006-а. Като отчетени продажби това означава 940 товарни автомобила през седеммесечието на 2006-а, 1600 през 2007-а и 2651 през тази година.
Прави впечатление откъсването на две марки в класацията по пазарен дял. Италианската IVECO, представлявана у нас от четирима дистрибутори, изпреварва с по-малко от дузина продажби предлаганите от Балкан Стар товарни машини на Mercedes. Вече осезаемо по-назад са Volvo (16.8% дял) и MAN (10.3%).
При автобусите лидер си остава японската марка Isuzu (89 продажби от началото на годината), следвана от Mercedes (57) и IVECO (41).

Facebook logo
Бъдете с нас и във