Банкеръ Weekly

Пари и пазари

РЕКОРДНА КОНКУРЕНЦИЯ ЗА КОЛА НА ГОДИНАТА

Незапомнено жестока конкуренция се очертава за отличието Автомобил на 2007 година в Европа. До момента обявените кандидати са 34, а още в следващите две-три седмици бройката ще надхвърли 40, прогнозират експертите. Победителят ще стане ясен след Парижкия автосалон и на 13 ноември едновременно ще бъде обявен из цяла Европа.
Всъщност почти всеки нов модел може да кандидатства за отличието, стига да отговаря на няколко прости условия - да е пуснат в продажба в най-малко пет европейски държави и годишните продажби да надхвърлят 5 хил. бройки (с което се изключват специалните разработки и луксозните автомобили). Идеята е да няма награди в отделните класове и категории, а да се връчва приз само на онази кола, която по категоричен начин спечели признанието и на специалистите, и на купувачите. Преди година победител в конкурса стана третата еволюция на Рено Клио. Това бе и първият случай в историята, когато един и същи модел печели два пъти наградата - Клио бе отличен и в дебютната си версия през 1991-а.
Макар че борбата тази есен ще е ожесточена, фаворитите вече са ясни, коментират познавачите. Сред най-често споменаваните модели е Форд S-MAX, колата, която според експертите създаде свой собствен клас - спортен седемместен миниван. Много шум се вдигна и около новата версия на спортното купе Ауди ТТ, което печели точки с експресивния си дизайн и с изобилието от технологични новости. Не са малки и шансовете на Шкода Руумстър, без съмнение най-оригиналният модел на чешкия производител за последните трийсетина години. При това колата за броени месеци успя да извърви пътя от концептуален модел до реален автомобил, който вече може да се забележи по пътищата на Европа. Руумстър е типичен компактен миниван с характерните за марката мощни, но икономични двигатели. Шкода има още едно сериозно предимство пред конкурентите си - далеч по-умерената цена.
Сред фаворитите естествено се нареждат и две японски машини - Хонда Сивик, която дизайнерите провъзгласиха за колата на бъдещето, и Мазда MX-5, която след неуспеха в миналогодишното издание сега ще участва с нова версия - купе-кабриолет. За отбелязване е обаче, че в над 40-годишната история на анкетата само три пъти са побеждавали японски автомобили.
Кола на годината в Европа е най-престижната класация на континента, организирана от 1964-а насам. Организатори на анкетата са седем авторитетни списания - италианското Ауто, английското Аутокар, испанското Аутописта, холандското Аутовизи, френското Л'отомобил магазен, германското Щерн и шведското Ви Билягаре. С най-много отличия в нея може да се похвали Фиат (8), следван от Рено (6), Форд (4), Пежо и Ситроен (по 3).

Facebook logo
Бъдете с нас и във