Банкеръ Daily

Пари и пазари

Рекламодателите бягат от думата "Тръмп" до рекламите си

Новините и другото онлайн съдържание, свързани с американския президент Доналд Тръмп, могат и да генерират прочитания в интернет, но рекламодателите не са убедени в ползата от това, съобщава Си Ен Би Си.

Британските рекламодатели блокират думата "Тръмп" по-често от който и да било друг политически термин, когато трябва да избират къде да се появява онлайн рекламата им.

Рекламодателите могат да блокират асоциацията с определени думи или фрази при разполагането на рекламите им в близост до онлайн материали и друго съдържание и 87% от рекламните кампании във Великобритания са изключили думата "Тръмп" като ключова дума, показва анализ на технологичната компания Integral Ad Science (IAS).

Базираната в Ню Йорк IAS анализира дигиталните реклами, като подсигурява рекламодателите кампаниите им да бъдат виждани от истински потребители, а не от ботове и предотвратява публикуването на реклами в близост до неподходящо съдържание, което е проблем за рекламистите. Фирмата работи с компании, които харчат пари за маркетинг, както и с медийни агенции, които купуват рекламно пространство за тях.

IAS е анализирала трилиони импресии в клиентската си база данни от реклами, които са били показвани във Великобритания между март и септември 2019-а – импресиите са количеството пъти, когато дадена реклама  е видяна от някого или показана на уеб страница.

Следващото най-изключвано име от британската политика е "Найджъл Фараж", като 59% от рекламните кампании блокират лидера на Партията на Брексит, а 21% избягват думата "Брексит". "Тереза Мей" е блокирана от 6% от рекламодателите, а "Борис Джонсън" – от 5%, при положение че той наследи Мей като премиер на 24 юли. Лидерът на лейбъристите Джереми Корбин е блокиран от 1% от кампаниите.

Онлайн изданията страдат от това, че рекламодателите пренасочват доларите си към платформи като "Гугъл" и"Фейсбук" заради по-големия брой техни потребители, и търсят алтернативни бизнес модели. "Ню Йорк таймс" например регистрира връх от 4,9 милиона абонати на хартиеното и цифровото издание, но приходите от реклама са намалели, показват резултатите за третото тримесечие на годината. Изданието по-рано отдаде увеличението на абонаментите на това, че отразява дейността на американския президент.

Спирането на реклами до съдържание, свързано с Тръмп, не е нещо ново. Данни на IAS показват, че в годината след избирането на Тръмп броят на рекламодателите, блокиращи името му, се е увеличил от 10 през ноември 2016 г. на 153 през ноември 2017 г. Един рекламодател от областта на козметиката споделя с IAS по това време: "Дори появата в близост до материали за президента може да остави впечатлението, че сме политизирани, а това е нещо, което искаме по всякакъв начин да избегнем".

Facebook logo
Бъдете с нас и във