Банкеръ Daily

Пари и пазари

Продажбите на нови автомобили в България нарастват с 10 процента

Регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз през месец май отбеляза първо повишение след осем поредни месеца на спад, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители. Нарастване при продажбите на нови автомобили има и в рамките на България за трети месец от началото на годината. Регистрациите на нови пътнически возила в Европейския съюз пък са се повишили през май с 0.1% след спад с 0.4% през април. През периода са регистрирани 1 400 518 броя нови автомобили спрямо 1 399 398 година през май миналата година.

Асоциацията на европейските автомобилостроители отбеляза, че търсенето на нови автомобили в региона е било най-силно в страните от Централна Европа, където е отчетен ръст от 6.2%. При петте водещи европейски автомобилни пазара, значителен ръст има в Германия от 9.1%, следвана от Франция с ръст от 1.2%. Силен спад на регистрацията на нови автомобили през месец май е отчетен в Испания – 7.3%, във Великобритания – 4.6%, и в Италия (с 1.2% по-малко). От началото на годината до месец май включително, търсенето на нови автомобили в ЕС се е свило с 2.1% на годишна база до 6 737 491 броя. Най-голям спад е отчетен в Испания, следваната от Италия, Великобритания и Франция.

Продажбите на нови автомобили в България през май са нараснали с 10.1% до 3641 броя спрямо година по-рано, когато са били продадени 3308 автомобили. От началото на годината това е увеличаване на регистрацията на нови автомобили в страната ни за трети месец. В рамките на януари-май регистрацията на нови автомобили в България  има ръст от 3.9% на годишна база спрямо предходната година.

Значителен спад при продажбите на нови автомобили през май отчетоха японските Hondа - 18.6% и Nissan (със 17.9% по-малко_. От германските автомобилни концерни е отчетено понижение с 2.1% в продажбите при Volkswagen Group, докато продажбите на BMW Group са се увеличили с 8.8%, а на Daimler - с 0.4%. Спад от 8.1% е отчетен при италианската автомобилна групировка FCA Group, произвеждаща марките Fiat, Jeep, Chtysler и Alfa Romeo. При продажбите на френската Renault Group има спад с 3.7%, а при тези на PSA Group, произвеждаща марките Peugeot, Opel и Citroen, е отчетено увеличение с 4.3%.

Продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика. Данните за месец май на Асоциацията на европейските автомобилостроители са първи сигнал за преодоляване на негативния ефект върху автомобилната индустрия на Стария континент от новите емисионни газови стандарти, както и от общото забавяне на европейската икономика.

Facebook logo
Бъдете с нас и във