Банкеръ Daily

Пари и пазари

Пазарът на персонални компютри значително превъзхожда прогнозата за спад

Докато светът продължава да среща предизвикателства, в Lenovo са фокусирани върху постигането на устойчив растеж чрез основния им бизнес. Използват се и новите възможности за услуги и решения, резултат от интелигентната трансформация с фокус върху услугите. Това четем в отчета на компанията за първото тримесечие на FY2021.

Приходите на групата за периода са за 13.3 млрд. щатски долара, което е с близо 7% повече от резултата година по-рано. Основната печалба за акция за първото тримесечие беше 1.80 цента (щатски долари) или 13.95 цента в хонконгски долари.

Според Ян Юанцин, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo, тези невероятни резултати доказват, че Lenovo бързо възвръща инерцията си след пандемията и успява да улови новите възможности, предоставени от дистанционната работа и образование, както и ускоряването на процеса по дигитализация в цял свят. 

Последното тримесечие беше изпълнено с предизвикателства за целия бизнес, включително продължаващата геополитическа несигурност и пандемията COVID-19. За да си прокара път през тези предизвикателства, Lenovo продължава да използва оперативните си умения и подхода "глобално снабдяване, местна доставка". Поглеждайки към геополитическия пейзаж, в компанията продължават да вярват, че сътрудничествата в търговията, технологиите и културата осигуряват значителни икономически ползи за всички пазари и гарантират ползите на технологиите за цялото общество.

Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group - IDG) на Lenovo продължава да е водеща по отношение резултатите в компанията. Пазарът на персонални компютри значително превъзхожда прогнозата на индустрията за спад, с което Lenovo запазва лидерската си позиция на световния пазар на PC устройства (PC и таблети). Забелязва се и ръст (45%) в приходите при потребителския бизнес в световен мащаб. Водени от тези успехи, приходите нарастват с 30% в EMEA (Европа, Близък Изток и Африка) и 18% в Китай. Световният бизнес за електронна търговия се представя впечатляващо добре при ръст на приходите с над 50% от миналата година насам.

Гледайки напред, компанията очаква това силно търсене на компютри да бъде дългосрочна тенденция. Затова Lenovo ще се съсредоточи върху иновативните продукти, адаптирани към новата глобална среда, ще засилва връзките си в световната мрежа от партньори и доставчици, за да "задоволи бързо растящото търсене". Компанията обяви, че ще продължи да развива и платформата си за електронна търговия. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във