Банкеръ Daily

Пари и пазари

PayPal придобива платформа за онлайн пазаруване в сделка за 4 млрд. долара

PayPal сключи сделка за придобиване на Honey - платформа за онлайн пазаруване, която предлага на потребителите отстъпки и награди, гласи съобщение на компанията, цитирано от CNN.

Придобиването идва в момент, когато PayPal е изправен пред засилена конкуренция от страна на технологични гиганти като Apple, Googlе и Facebook, които започнаха да предлагат собствени форми на разплащане. Компанията се бори и с конкурентите Visa и Mastercard, които също разшириха своите предложения за онлайн трансакции. 

Honey Science Corporation, която оперира както чрез мобилно приложение, така и като добавка за уеб браузър, предлага кодове за отстъпки на около 30 000 онлайн търговци на дребно. Компанията е конкурент на сайтове като RetailMeNot, които събират промо кодове за потребителите. Това, което разграничава Honey от останалите е, че платформата въвежда кода за отстъпка автоматично при реализация на трансакцията, като винаги използва този, предлагащ най-голяма отстъпка.

Сайтът включва мобилен асистент за пазаруване, инструменти за проследяване на оферти, информация за историята на покупките и цените, както и специални оферти и награди.

PayPal, който е и собственик на Venmo, има повече от 275 милиона активни потребителски акаунта и 24 милиона акаунта на търговци.

Компанията Honey е основана през 2012 г. и е със седалище в Лос Анджелис. Тя има 17 милиона активни потребители месечно, като много от тях са млади хора, като се припокриват с потребителската база на Venmo, посочват от PayPal. Данните на Crunchbase показват, че Honey е набрала над 30 милиона долара от частни инвеститори.

Придобиването все още се нуждае от необходимите регулаторни одобрения, но компаниите очакват то да приключи през първото тримесечие на 2020 г. След като това приключи, Honey ще запази централата си в Лос Анджелис, а съоснователите на компанията ще продължат да ръководят екипа.

Facebook logo
Бъдете с нас и във