Банкеръ Daily

Пари и пазари

Пандемията донесе разцвет на "bleisure" полетите

Вечният въпрос на последните поколения е "бизнес или удоволствия". За пътниците в самолетите в наши дни отговорът определено е "и двете". 

Възходът на т. нар. "bleisure" пътувания (бел. ред. - комбинация от business и pleasure (удоволствие)) - са запазена марка на дистанционната работа, помогнала за запълване на местата в самолетите по време на пандемията. Тя характеризира промяната в поведението на сектора, поставил разделителна линия между работните конференции и плажуващите. 

Разпространението на "омикрон" отложи за пореден път завръщането в офисите и увеличи броя на тези екскурзии. Делът на бизнес пътешествията, включващи и уикенд, е нараснал до 38% от 2019-а, по данни на мениджъра на корпоративни пътувания TripActions. 

Ръководството на самолетната компания "Америкън еърлайнс груп" пък посочва, че много от клиентите, които по правило се определят като отиващи на почивка, на практика летят по ред други причини. И, пътувайки към плажа или към планината, те в действителност отиват да работят дистанционно, премахвайки линиите между почивка и бизнес.

В отговор на растящото търсене, TripActions е добавил специална платформа за персонални резервации на лоялни клиенти през 2020-а, която отчита 22% ръст през миналата година. 

Сривът на традиционните бизнес пътувания по време на пандемията нанесе сериозен удар на самолетните превозвачи, които разчитат на едрите корпоративни клиенти като ключов източник на печалби. Отдръпването е особено осезателно за международните маршрути, както и за дългите национални коридори, примерно - от Ню Йорк до Лос Анджелис. Резервациите за служебни полети са с 66% под предпандемичните равнища, по данни на американската секторна търговска група Airlines for America.

Бумът на bleisure (термин, който не всички харесват) обаче помага за компенсиране на част от загубения трафик. "Америкън еърлайнс" констатира, че тези пътувания по правило се резервират в последната минута и струват по-скъпо. Освен това компанията пести разходи за маркетинг и установява, че хората, които предприемат подобни полети, предпочитат да плащат повече за по-добро ниво на обслужване. 

Публично търгуваният самолетен холдинг "Юнайтид еърлайнс" генерира рекордни приходи от продажбите на места в по-висока класа на отиващи на почивка, съобщава ръководството на превозвача. Тази тенденция "заема значителна част от потенциалния подем" на планираните постъпления на компанията. 

Въпреки че едрият бизнес е скептичен към бизнес туризма, вътрешните полети на служителите на малки и средни предприятия са скочили рязко, като повечето от тях включват и добавено време за почивка.  

Bleisure пътешествениците обикновено летят в четвъртък - уствърдилият се във времето най-натоварен ден от седмицата за пътувания по работа. Това им позволява да работят в петък и след това да се отдадат на двудневна почивка. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във