Банкеръ Daily

Пари и пазари

Онлайн продажбите на IKEA с 43% ръст

Онлайн продажбите на IKEA са нараснали с 43% през 12-те месеца до края на август. Това е помогнало за увеличаването на общите продажби на дребно в най-голямата световна група за мебели с 6% в местна валута, заяви собственикът на холдинговото дружество Inter IKEA.

Годишните продажби на продукти и услуги във всички 433 магазина и онлайн сайта на IKEA са достигнали стойност от 41.3 милиарда евро, което е увеличение с 6.5% спрямо предходната фискална година. IKEA бавно възприемаше онлайн услугите, но от 2017 г. насам най-големият търговец на мебели в света инвестира много, за да се адаптира към новите потребителски навици за пазаруване и конкуренцията от цифрови конкуренти като Amazon и made.com. Компанията инвестира все повече и в разработването на цифрови и други услуги, както и в създаването на по-малки магазини и шоуруми в градските центрове. IKEA тества също и няколко нови формати и услуги на магазина, като опцията за наемане на мебели.

"Като цяло, когато погледнете стойностите на фона на периода ни на доста голяма трансформация по отношение на разработването на нашата концепция, успяхме да постигнем много като същевременно се преобразихме и изградихме образа на IKEA за бъдещето", заяви пред Ройтерс изпълнителният директор на Inter IKEA Луф. Той подчерта, че продажбите в магазините на IKEA са се увеличили с 1.2% и че онлайн продажбите вече заемат 7% дял от общите продажби. През предходната си фискална година продажбите на дребно отчетоха ръст с 4.5% в местни валути, а увеличението на общите продажби в магазините бе в размер на 1%.

Facebook logo
Бъдете с нас и във