Банкеръ Daily

Пари и пазари

Nissan планира през 2021 г. да се откаже от търговията на дребно в няколко страни в Европа

Управлението на "Нисан" е  в Йокохама.

Японският автоконцерн Nissan планира в рамките на своя план за реструктуране на бизнеса през 2021 година да се откаже от своята търговска мрежа за продажби в няколко европейски страни. Съобщава вестник Yumiuri, позовавайки се на свои източници.

По техни данни, досегашният формат на търговията на компанията ще бъде съхранен в Германия, Великобритания, Франция, Италия, Испания, а също така в страните от Северна Европа. В осталите европейски държави реализацията на автомобилите Nissan ще се осъществява чрез търговската мрежа на френския автопроизводител Renault.

През ноември Nissan отчете загуби в размер на 330 млрд. йени (около 3.1 млрд. долара) за първата половина на текущата финансова година (1 април - 30 септември 2020-а) в сравнение със същия  период на миналата финансова година. В отчета на автоконцерна мениджърите подчертават, че за подобряване на резултатите Nissan планира да намали своите фиксирани разходи и да подобри продажбите си, фокусирайки се на търговията на дребно.

„Нисан Мотър Къмпани“ 

(Nissan Motor Co.) е  втори по големина производител на автомобили в Япония след "Тойота". Управлението на компанията е  в Йокохама.

За дата на основаването на корпорацията се счита 26 декември 1933  г., когато в резултат от сливането на „Тобата имоно“ и „Нихон саньо“ е създадена новата компания. От 1 юни 1934 г. носи названието „Нисан мотърс“ (по първите букви на компанията „Нихон саньо“).

През май 1935 г. компанията взима решение за развитието на търговската марка „Нисан“, но практически до 1980 г. лице на компанията са разни модификации на автомобилите "Датсун", произвеждани още от създаването на компанията (през 1983 г. тази марка престава да съществува).

През 1962 г. започва продажбата на автомобили в Европа. 

В средата на 90-те години на миналия век компанията изпитва съществени финансови трудности, вследствие на което контролният пакет акции е продаден през 1999 г. на Renault. Френската компания е собственик на 44.4% от акциите на „Нисан“, а „Нисан“ има 15% акции в Renault .

Компания "Рено Нисан България" ЕАД

е създадена от Алианса Renault Nissan като дъщерно дружество на Renault SAS. Бизнес дейностите на българското звено включват внос, маркетинг и реклама на автомобили и резервни части на Renault, Dacia и Nissan, както и дистрибуция за дилърите. Компанията има оторизирани дилъри в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Велико Търново, Благоевград, Враца, Монтана, Русе, Плевен, Пазарджик, Хасково и Шумен.

От създаването си през 2005 г. "Рено Нисан България" има за цел да утвърди марките Renault, Nissan и от 2006 г. Dacia на българския пазар и постепенно подобрява пазарните им резултати до достигане до лидерството в продажбата на нови автомобили.

С поглед към бъдещето и желание да допринесе за качественото развитие на нови таланти в бранша, от 2016 г. "Рено Нисан България" поддържа друго значимо дългосрочно партньорство – с Технически университет в София. Освен регулярен обмен на ресурс и знания, ключова стъпка в партньорските взаимоотношения играе откриването на обучителен център в сградата на Технически университет в София, използван за подготовката на кадри в бранша и за обучения на технически специалисти от мрежата на "Рено Нисан България".

Facebook logo
Бъдете с нас и във