Банкеръ Daily

Пари и пазари

Недостигът на бира е предпразничният кошмар на австралийците

Точно преди коледните и новогодишните празници в Австралия назрява съвсем различен от пандемичния стрес: в страната няма достатъчно бира. 

Двете най-големи австралийски пивоварни - "Лайън" и "Карлтън енд Юнайтид бруърис" - съобщават за продължителни закъснения и за по-ниско производство на най-любимите марки пиво за голяма част от населението, които се дължат на проблемите в продоволствените вериги. Това събуди опасения, че основните търговци на дребно могат да започнат да налагат ограничения на покупките на по-големи количества от напитката в най-неблагоприятния момент когато милиони австралийци най-накрая излязоха от поредицата карантини и се надяват летния за тях сезон да е близък до нормалния.

Един от ключовите проблеми е недостигът на дървени касети, които се използват за транспортиране на пивото. Както и на алуминий за производство на кенове. Снабдяването с тези суровини става все по-трудно заради липсата им в национален план, което принуди "Лайън" да намали производството на предпочитани марки (Tooheys, James Boag и Furphy) и да приоритизира по-популярни продукти. Компанията в момента се опитва да открие алтернативи, става ясно от официално изявление на сайта й. И уверява "пиячите", че ще преодолее пречките пред доставките на бира преди Коледа, макар че някои продукти в определени опаковки и разфасовки могат и да липсват.

"Карлтън енд Юнайтид" пък се бори да получи достатъчно пратки на пивото "Корона", което внася от Мексико. Говорител на компанията информира, че до Рождество Христово всички количества ще бъдат разпределени почтено между дребните търговци в Австралия, за да помогне да се ограничи недостига".

Обезпокоителните "пивоварни" събиития са последните от поредицата сходни истории, включващи забавяния, недостиг на предлагане и препускащи цени в глобален план, които се дължат на огромно потребление и дисбаланси на доставките в хода на пълното отваряне на стопанствата по света. Основните корани линии са претоварени от поръчки от месеци и пробивите не се очаква да приключат в близко бъдеще, което проваля бизнес графиците и предизвиква пазарен хаос. 

Все пак, не всичко е загубено. Мнозинството досвачци ина бира в Австралия произвеждат пивото у дома, поради което не са чак толкова зависими от международните вериги за доставки. Така че огорчението и стресът на потребителите могат да се окажат твърде преувеличени. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във