Банкеръ Weekly

Пари и пазари

МУЛТИНАЦИОНАЛНИ ИГРАЧИ СТЪПВАТ В ИЗТОЧНА ЕВРОПА

Редица големи мултинационални компании като Кока-Кола, Нестле, Данон и Пепси се насочват към пазара на минерални води в Източна Европа. Причината е сериозният ръст, регистриран при консумацията на този продукт. Съдейки по доклад на компанията Зенит Интернешънъл, публикуван в края на 2007-а, потреблението на минерална вода в тази част на Стария континент се е увеличило за периода от 2001 до 2006-а със 70.8 процента. В края на този период консумацията средно на човек е достигнала 37.8 литра.
Конкретно в България през юни 2005 Кока-Кола ХБК и Кока Кола България придобиха 100% от производствените мощности на Минерални води-Банкя, заедно с търговската марка Банкя и се наредиха сред лидерите на пазара на минерална вода у нас. Междувременно членството на много източноевропейски държави в Европейския съюз е отворило редица допълнителни възможности и за местните производители, пише още в доклада на Зенит Интернешънъл. Конкуренция на световните лидери правят малките, но все още силни местни компании в региона, сред които Karlovarske MV в Чехия, IDS Group в Украйна, Romaqua Group и European Drinks в Румъния, Jamnica в Хърватска, Knjaz Milos в Сърбия и Ustronianka в Полша.

Facebook logo
Бъдете с нас и във