Банкеръ Daily

Пари и пазари

Лошата зарядна инфраструктура в ЕС ограничава продажбите на електромобили

Европейската асоциация на автомобилните производители призова за цялостен план, който да даде възможност за преминаване към мобилност с нулеви емисии в Европа. Европейските производители на автомобили считат, че правителствата трябва да им помогнат за изграждането на пунктове за зареждане на електрически автомобили, за да бъдат засилени продажбите им и да бъде улеснена индустрията при спазването на новите правила за ограничаване на емисиите. Германските производители на автомобили предупредиха в рамките на автомобилното шоу във Франкфурт, че правилата на Европейския съюз могат да бъдат пагубни за печалбите и работните места в индустрията, тъй като клиентите масово не купуват електрически превозни средства, а вместо това избират спортни автомобили или по-функционални големи превозни средства.

"Нашата индустрия е нетърпелива да премине възможно най-бързо към мобилност с нулеви емисии. Но този преход е споделена отговорност. Това изисква 360 градусов подход", заяви главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес, който е и президент на Европейската асоциация на автомобилните производители. По думите му за постигането на амбициозните цели за емисиите за 2025 и 2030 г., определени от Европейския съюз, е необходимо значително увеличаване на инфраструктурата за зареждане, както и значителни стимули за екологични покупки за стимулиране на продажбите на електрически автомобили от страна на правителствата в ЕС.

Доклад на Европейската асоциация на автомобилните производители показа, че през 2018 г. в ЕС има по-малко от 145 000 пункта за зареждане на електрически превозни средства. Според Европейската комисия през следващите 12 години ще е необходимо 20-кратно увеличение на зарядните станции до 2030 г. Анализаторите откриват също и голям дисбаланс в разпределението на такава инфраструктура между страните от ЕС като в Холандия, Германия, Франция и Обединеното кралство са повече от три четвърти от всички зарядни станции в ЕС. Достъпността ще бъде още едно предизвикателство пред индустрията, тъй като се установява, че пазарното развитие на електрически автомобили е пряко свързано с жизнения стандарт на страната, показва още докладът.

Асоциацията установява, че само 12 държави от ЕС предлагат бонуси за купувачите на електрически автомобили, а по отношение на освобождаването от данъци или техните намаления четири държави-членки не предлагат никакви данъчни облекчения за притежателите на електрически превозни средства. Таварес призова правителствата в целия ЕС да засилят координацията си и да отговорят на нарастващия темп, с който автомобилните производители пускат електрически и алтернативни автомобили. Европейската асоциация на автомобилните производители обединява 15-те основни производители на автомобили, микробуси, камиони и автобуси в Европа, включително BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks и Daimler.

Facebook logo
Бъдете с нас и във