Банкеръ Daily

Пари и пазари

Компанията за е-тротинетки Lime излиза от 12 пазара, орязва работни места

Компанията за е-тротинетки Lime съкращава 14% от служителите си, излизайки от над 10 пазара в САЩ и чужбина, съобщава Wall Street Journal.

Стартъпът ще спре да оперира на 12 пазара по целия свят, заяви съоснователят и главен изпълнителен директор Брад Бао в публикация в блога на компанията. В САЩ компанията за отдаване под наем на електрически тротинетки ще спре да работи в Атланта, Финикс, Сан Диего и Сан Антонио, посочи Бао. В Европа това ще се случи в Линц, Австрия, а що се отнася до останалите локации, компанията напуска градове като Богота, Лима и Рио де Жанейро.

Решението ще засегне около 100 служители.

През последните години фирмите за е-тротинетки бързо набраха популярност, но бяха засегнати от жестоката конкуренция и нерентабилния бизнес модел. Конкурентите на Lime, сред които Bird Rides и Lyft, също съкратиха служители и прекратиха операциите си на някои пазари през последната година.

По думите на Бао, промените са свързани с целта компанията да започне да генерира печалба. “Уверени сме, че Lime ще бъде първата компания от следващо поколение мобилност, която ще постигне рентабилност”, посочи той.

През 2017 г., базираните в Калифорния, Lime и Bird, се превърнаха в пионери в индустрията на електрическите тротинетки, когато потребителите започнаха да търсят по-евтини и лесни варианти за извършването на кратки пътувания. Компаниите обаче бързо се сблъскаха с конкуренция от страна на Uber Technologies и Lyft, които пуснаха собствени услуги на пазара.

Lime и Bird набраха стотици милиони долари, насочвайки се към нови пазари, но операциите им бяха поставени под въпрос, когато стана дума за рентабилност. Компаниите се сблъскаха с вандализъм по отношение на тротинетките си, както и с критики от страна на регулаторите в САЩ.

Lime е излизала от някои пазари и преди. През 2018 г. тя прекрати операциите си в Сейнт Луис и съкрати служителите си там.

В блога Бао съобщава още, че макар по-голямата част от над 120-те пазара на Lime да са печеливши, компанията ще трябва да се раздели с градовете, където услугата набира популярност по-бавно.

“Надяваме се, че ще можем да върнем Lime обратно в тези общности, когато настъпи точното време”, заключва главният изпълнителен директор на компанията.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във