Банкеръ Daily

Пари и пазари

Китай с мерки за стимулиране на потреблението в страната

Огромният пазар на Китай дава широко пространство за развитие на чуждестранните компании, затова търговските спорове и тарифните мерки от американска страна ще навредят на интересите на САЩ и ще имат отрицателно влияние върху развитието на световната икономика. Тази позиция споделят редица китайски експерти, цитирани от "Радио Китай".

Икономическите връзки между Китай и САЩ няма да се прекратят заради търговските спорове и Вашингтон трябва да се вслуша в гласа на американските предприемачи и потребителите, подчертават още експертите. "Икономическите правила не могат да бъдат нарушавани, и икономическите връзки между Китай и САЩ няма да се прекратят. Американските предприятия няма да се откажат от възможностите и пазара на Китай", отбеляза заместник директорът на китайския държавен институт за иновационно развитие към университета "Тундзи" Шъ Дзиенсюн.

Директорът на Института за международни финанси и търговия при Шанхайския университет за чужди езици Джан Югуей изтъкна, че китайските продукти носят трайни изгоди за американските потребители и не е разумен подход Вашингтон да се опитва да спира икономическите връзки между двете страни. "Китай не се страхува от търговска война и не я иска. Страната ще продължи качественото развитие на икономиката си", отбелязаха експертите.

Междувременно Китай обяви предприемането на серия от мерки за насърчаване на потреблението. Като част от новия пакет политики за стимулиране на потреблението в страната ще бъдат облекчени рестрикциите върху покупките на автомобили, за да се увеличат продажбите в индустрията. Районите с подобни ограничения ще трябва да облекчат или премахнат тези политики. В ръководството с насоки на китайския държавен съвет са посочени 20 конкретни мерки в подкрепа на потреблението, сред които приложението на нови технологии, подобряването на инфраструктурата на търговските улици и ускоряването на развитието на веригите магазини за търговия на дребно.

Потреблението играе все по-голяма роля в китайската икономика, като е допринесло с повече от 60% за ръста на брутния вътрешен продукт на страната през първата половина на годината. Въпреки стабилното разширяване на местния пазар, Китай все още е изправен пред много предизвикателства, свързани с липсата на иновации при традиционните канали за продажба на дребно и недостатъчната доставка на стоки и услуги. Целта на новите политики на страната е да се разгърне потребителския потенциал в Китай и по-добре да бъдат посрещнати нуждите на китайските потребители.

Facebook logo
Бъдете с нас и във