Банкеръ Daily

Пари и пазари

Карлсберг Груп отчете ръст на приходите

Карлсберг Груп отбелязва стабилно финансово начало на годината, в унисон с прогнозите за цялата година - нетните приходи се увеличават с ръст от 4%, а общият обем на продажбите остава стабилен. Това се вижда от финансовите си резултати на компанията за първо тримесечие на 2017 година. На глобално ниво Карлсберг Груп отчита ръст при международните марки в премиум сегмента: Tuborg (+1%); Carlsberg (+8%) и Grimbergen (+25%).

В западноевропейския регион, част от който е и Карлсберг България, нетните приходи на компанията бележат ръст от 2% до общо 7.8 млрд. датски крони, а общият обем на продажбите също нараства с 2% до 13.3 млн. хектолитра.

България, заедно с пазарите на Карлсберг в Германия и Италия, има сериозен принос за доброто представяне в първото тримесечие на годината. У нас през първото тримесечие на годината Карлсберг България е единственият бирен производител с ръст на пазарния дял – при  свиващ се общ пазар с 3.3% в обем и 3.9% в стойност - според данни на агенция Nielsen A/S. За първо тримесечие пазарният дял на компанията в България е нараснал в обем с 5 процентни пункта – достигайки до 27.7% дял от пазара на бира. Представянето на местните марки е както следва: Пиринско с +15.3% в обем и с +2.8% в пазарен дял, достигайки 17.2% от обема на общия бирен пазар; Шуменско расте както в обем (с +29.1%), така и в пазарен дял (с +2.2 на сто). 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във