Банкеръ Daily

Пари и пазари

И Jaguar Land Rover затварят заводи във Великобритания

Jaguar Land Rover (JLR) ще спре работата на своите заводи в Обединеното кралство за пет дни, както решиха да направят и други производители на автомобили в страната след решението за развода на Великобритания с ЕС.

Решението на най-големия британски производител на автомобили да пристъпи към временното затваряне на завода си като следствие от Брексит е взето преди няколко месеца. Тогава датата на излизането на Великобритания от ЕС беше 29 март.

Автомобилните фирми се сблъскват с редица рискове, свързани с недобре организирания Брексит, включително закъснения при доставката на готови модели, нова митническа бюрокрация, необходимост от повторно сертифициране на модели и до 10% увеличение на митническата тарифа за готови превозни средства.

Усилията на премиера Тереза ​​Мей да получи по-дълъг срок също са попречили на плановете за извънредни ситуации за някои от автомобилните концерни. Затварянето на заводите обикновено се организира много по-рано, така че отпуските на служителите да могат да бъдат планирани и доставчиците да могат да се приспособят към новия обем на работа.

Заедно с британските политически лидери, които все още са в задънена улица по въпроса за Брексит, и някои държави-членки на ЕС поставят под въпрос допълнителното отлагане. Министърът на културата Джереми Райт каза, че Мей ще продължи преговорите с опозиционната Лейбъристка партия, за да намери компромисно решение.

Фабриката на BMW UK и Rolls-Royce на BMW също са затворени тази седмица, както и фабриката Vauxhall на Peugeot, която пренасрочи затварянето си за април, месеци по-рано то планираното.

Заедно JLR, Mini, Rolls-Royce и марката Vauxhall на Peugeot са произвели над 750 000 британски коли миналата година.

От Honda също планира шест „непроизводствени дни“ през април, но отказаха да съобщят кои дати ще се проведат.

Оживилият се през 2017 г. автомобилен сектор на Великобритания отбеляза рязък спад в продажбите, производството и инвестициите. JLR вече веднъж трябваше да намали производството си през миналата година, тъй като се сблъска с намаляващи продажби, отчасти от страна на клиенти, които избягват дизеловите автомобили.

Британската автомобилна индустрия, която главно е собственост на чуждестранни инвеститори във Великобритания, е все по-обезкуражена, тъй като стабилната и привлекателна инвестиционна среда замира заради дълбока политическа криза, излагаща на риск свободната и безпроблемна търговия.

Най-малко 25% от производството на британските автомобилни двигатели също е намаляло, тъй като централната фабрика на английския Hams Hall на BMW продължава четириседмично прекъсване, докато WLV в Улвърхамптън спира производството за седмицата във връзка с проблемите с Брексит

Производството на двигатели на Honda също ще спре за шест дни този месец.

Facebook logo
Бъдете с нас и във