Банкеръ Daily

Пари и пазари

Hyundai и Aptiv създават съвместно предприятие за 4 милиарда долара

Hyundai Motor Group ще инвестира 1.6 милиарда долара в съвместно предприятие с производителя на автомобилни части Aptiv. Средствата ще бъдат използвани за разработването на технологии за безпилотно управление на превозни средства. Това е най-голямата инвестиция в чужбина от южнокорейския производител на автомобили, целта на която е да помогне на компанията да настигне конкурентите си на автономния автомобилен пазар, предаде Ройтерс.

Hyundai изостава от световни конкуренти, които инвестират все по-усилено в разработването на нови технологии за електрифицирани и автономни превозни средства. Глобалните производители на автомобили и техните доставчици се обединяват и създават съюзи за разработване на автономни автомобилни технологии, отчасти поради необходимостта от споделяне на огромната финансова и техническа тежест. Hyundai Motor, Kia Motors и Hyundai Mobis ще допринесат съвместно с 1.6 милиарда долара в брой и 400 милиона долара в ресурси за изследвания и разработки, а съвместното им предприятие се оценява на 4 милиарда долара, според информация на Hyundai Group и Aptiv.

Aptiv е глобална технологична компания, със седалище в Дъблин, която разработва по-безопасни, по-зелени и по-свързани решения, които дават възможност за бъдещето на мобилността. Компанията ще притежава 50% от съвместното предприятие и ще допринесе със своята автономна технология, интелектуална собственост и около 700 служители, фокусирани върху разработването на мащабируеми решения за автономно шофиране. Главният изпълнителен директор на Aptiv Кевин Кларк в съвместно интервю с изпълнителния заместник-председател на Hyundai Чунг съобщи, че съвместното предприятие в този момент няма да се занимава с управлението на собствени услуги, данни или мрежови услуги. Вместо това, новата фирма ще започне да тества системи за безпилотно управление през 2020 г. и ще има готовност за производството на автономна платформа за шофиране, предназначена за доставчици на роботизирани автомобили, автопаркове и автопроизводители през 2022 година.

"Uber разработва своя собствена технология, но потенциално нашата технология може да бъде по-добра от тяхната и тогава те също могат да станат наши клиенти", отбеляза Чунг. Hyundai Motor има за цел да комерсиализира собствените си автономни превозни средства през 2024 година. Кларк подчерта, че алиансът първоначално ще се съсредоточи върху технологията за самостоятелно управление на пътнически превозни средства. По думите на Чунг партньорството на Aptiv в крайна сметка също ще може да помогне на Hyundai и за ускоряването на автоматизацията на търговски превозни средства, включително и камиони за преход на дълги разстояния. Ръководителите казаха, че технологията им ще бъде тествана и разработена в Азия, Европа и САЩ, за да предлагат продукти, пригодени за основните пазари. Новото съвместно предприятие ще бъде базирано в Бостън, с технологични центрове в САЩ и Азия. Сделката е обект на регулаторно одобрение и се очаква да приключи през второто тримесечие на 2020 г.

Aptiv, който произвежда компоненти на превозни средства и осигурява технологии за безпилотно управление на автомобили, преди беше известен като Delphi Automotive, който през 2017 г. беше разделен на Aptiv и Delphi Technologies. Основните клиенти на Aptiv са GM, Volkswagen и Fiat, като и Hyundai Motor. Последната инвестиция е още един знак, че Hyundai се е отказал от стратегията си за разработване на собствени технологии - стратегия, която преди това създаваше тревога в инвеститорите, че компанията може да изостане в надпреварата за бъдеща мобилност. Hyundai заедно с филиала Kia Motors заема пето място в световните продажби. Hyundai Motor обяви през февруари, че ще инвестира 12.3 милиарда долара в бъдещи технологии като безпилотно шофиране, свързаност и зони за споделяне на автомобили до 2023 година. През март Hyundai Motor и Kia обявиха също и план за инвестиране на 300 милиона долара в индийската платформа Ola, както и инвестиция в размер на 275 милиона долара в Grab през миналата година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във