Банкеръ Daily

Пари и пазари

H&M с първо увеличение на печалбите от 2 години насам

Тримесечните приходи на H&M преди облагане с данъци за първи път от повече от две години насам отчетоха ръст. Добре приетата от клиентите лятна колекция помогна да се повиши рентабилността на шведския търговец. Вторият по големина в света търговец на дрехи инвестира засилено в съживяването на бизнеса си на фона на продължителен спад на печалбите, забавяне на продажбите в магазините, засилена конкуренция и промяна на навиците за пазаруване.

Печалбата преди облагане през тримесечието, приключващо през август, е над прогнозните очаквания и е на стойност 507 милиона долара по данни на Refinitiv. Увеличението е първото за шведската група след второто тримесечие на 2017 г. H&M успя да увеличи продажбите на ключовия за бранда американски пазар с 19% през тримесечието като намали цените на повечето си дрехи от лятната си колекция. Докладът за приходите за третото тримесечие на H&M идва след фалита на американската верига Forever 21 по-рано тази седмица и загубата на почти четвърт от пазарната си стойност на Ted Baker, съобщи Bloomberg.

"H&M предприема правилни инвестиции в бизнеса, за да постигне ръст на продажбите, но тези инвестиции идват на цена, която ограничава растежа на печалбата", отбеляза анализаторът на Berenberg Мишел Уилсън. Част от ръста на продажбите на компанията се дължи на по-слабата крона, която увеличава приходите от чужбина при превод в шведска валута. Въпреки това, променливата валута също така води и до оскъпяване на доставките на стоки от Азия.

Facebook logo
Бъдете с нас и във