Банкеръ Daily

Пари и пазари

H&M с най-ниската си печалба за тримесечието от 18 години

Шведската модна марка H&M съобщи за по-малък спад на печалбата преди данъчно облагане от очаквания за първата четвърт, информира Ройтерс.

Това се случи след като компанията обяви, че въвежда продажбата на повече продукти на пълна цена, ограничавайки до минимум намаленията на артикулите. H&M, най-големият търговец на дребно в света след собственика на Zara - Inditex, отбеляза намаляване на печалбите и натрупване на акции през последните години поради изоставане на магазините с основна марка в лицето на цифровизацията на сектора, нарастващата конкуренция и не достатъчно бързата реакция.

Печалбата на компанията намаля за седмо поредно тримесечие през декември-февруари до 1,04 милиарда шведски крони (112 млн. долара). Това е най-ниската тримесечна печалба за H&M през последните 18 години, но въпреки това тя надминава предварителните очаквания на икономистите за 678 млн. крони.За сравнение преди една година стойностите са били 1,26 милиарда, съобщи Ройтерс.

Тежките инвестиции на H&M в логистиката, интеграцията на магазините към онлайн средата намалява маржовете. Въпреки това, през първото тримесечие брутната печалба се е повишила до 50.0%, за разлика от миналогодишните 49.9%.

H&M съобщиха, че този месец, от 1 до 27 март, нетните продажби са се увеличили със 7% в местна валута. През периода декември-февруари спадът се е понижил по отношение на продажбите и търговецът на дребно заяви, че очаква те да продължат да намаляват през второто тримесечие.

"Продължаващата работа по преобразуване допринесе за по-силни колекции с увеличени продажби на пълни цени, по-ниски намаления и ръст на пазарните дялове", се казва в изявление на главния изпълнителен директор Карл-Йохан Персон. От H&M заявиха още, че намалението на цените по отношение на продажбите е намаляло с около 1,5 процентни пункта през първото тримесечие спрямо предходната година.

H&M обяви, че ще намали магазините си в Европа, въпреки че планира да увеличи броя им извън Стария континент. Базираната в Стокхолм група ще затвори 50 магазина в Европа до края на тази година, докато в световен мащаб те ще се увеличат със 175, съобщи Bloomberg.

H&M е шведска компания, най-голямата в Европа търговска мрежа за продажби на дрехи на дребно. Компанията произвежда и продава облекло, както и различни интериорни стоки. Дейността на компанията се осъществява в над 61 страни чрез повече от 4000 магазина според данни от 2016 г. От началото на годината цената на акциите на H&M се е покачила с 12%.

Facebook logo
Бъдете с нас и във