Банкеръ Daily

Пари и пазари

Фабриката за сладолед на Nestle затваря

Намалява сезонността в сегмента за производство и продажби на сладолед.

Варненската сладоледена фабрика "Фронери" затваря, съобщиха официално от компания. Най-големият производител в България е собственост на швейцарската компания Nestle и британската R&R, които преди около две години създадоха съвместното предприятие "Froneri България" с равни дялове. Джойнт-венчърът наследи всички фабрики на "Нестле", които произвеждаха ледения деликатес.

Всичките 72 човека, които работят във фабриката за сладолед и замразени храни, ще получат обезщетения, а от Froneri коментираха, че ще бъде предложена работа на заинтересованите в други фирми в чужбина. "Продължаваме да развиваме бизнеса си в България и ще продължим да бъдем лидер на пазара на сладолед, но се налага да преосмислим бъдещето на завода ни във Варна", заявиха от дружеството собственик. Във "Froneri България" ще останат около 90 служители, които ще се занимават с продажби, маркетинг, доставки и финанси.

Още през октомври миналата година от "Фронери България" отбелязаха, че очакват в средносрочен план затруднения в продажбите на сладолед, тъй като все повече общини забраняват поставянето на фризери на тротоари на основни пътни артерии и оживени зони като паркове и други. "При преместване на точката на продажба вътре в обекта се губи голяма част от импулсността на сегмента и продажбите намаляват с над 30%", подчертаха в анализа си от пазарния лидер тогава. От дружеството отбелязваха и намаляване сезонността на този сегмент.

Froneri е вторият по големина производител на сладолед в Европа и третият в света. Компанията присъства в 22 страни в цял свят и оперира в 20 държави на Стария континент. В България дружеството оперира под името "Фронери България" ЕООД и офисът му е в София. Nestle стъпи във Варна от 2006 г., когато швейцарците купиха сладоледената фабрика, която има годишен капацитет 20 млн. литра и е лидер на българския пазар с дял от около 40 на сто.

Това е поредно движение в сегмента за производство и консумация на сладолед. През октомври миналата година имаше голяма сделка, в която британско-нидерландската компания "Юниливър" (Unilever) купи българската "Сладоледена фабрика" ООД след разрешение от Комисията за защита на конкуренцията. Така в портфолиото й влязоха и сладоледите под марките Denny, Cornet, Cremona, Favorit и други. Unilever продава у нас марките Eskimo и Algida. Според анализа на българския антимонополен орган тогава "Юниливър" е на второ място по пазарен дял у нас с около 20% от всички продажби.

Сега обаче след затварянето на варненската сладоледена фабрика най-вероятно ще настъпят промени в тези цифри.

Facebook logo
Бъдете с нас и във