Банкеръ Daily

Пари и пазари

Екологичният пазар срива продажбите на месо и бутилирани напитки

Потребителите понижават разходите си за месо и бутилирани напитки и се опитват да намалят пластмасовите отпадъци. Тази тенденция се ускорява с увеличаването на климатичните проблеми, показа глобално проучване за потребителските нагласи към опазването на околната среда. Около една трета от анкетираните потребители в 24 страни в Европа, Латинска Америка и Азия са обезпокоени за околната среда, като половината от тях предприемат активни стъпки за намаляване на своя отпечатък.

"Вече наблюдаваме лек спад на разходите за месо, бутилирани напитки и категории като салфетки. Тъй като пазарите стават по-богати, фокусът върху въпросите на околната среда и пластмасите се увеличава. В бъдеще бихме могли да наблюдаваме нарастване на дела на екологично активни потребители в страни, които имат нарастващ брутен вътрешен продукт“, отбелязват експертите в доклад на анализаторската компания Kantar, цитирани от Ройтерс.

Анкетата е проведена сред над 65 000 души и показва, че потребителите в Западна Европа са най-склонни да променят поведението си като се стремят да намалят своето въздействие върху околната среда, докато по-голямата част от населението в Азия и Латинска Америка няма почти никакъв интерес към този въпрос. Чили е страната с най-екологично ангажирани потребители в света, като 37% от анкетираните заявяват, че активно предприемат опити да направят положителна промяна. В Австрия и Германия са следващите най-загрижени купувачи, като Великобритания не изостава в класацията. Анализаторите на Kantar прогнозират, че продажбите на прясно месо във Великобритания могат да се понижат с до 4% през следващите две години, ако екологизмът продължи да се разпространява. "Нашето проучване показва, че има голямо търсене на екологични продукти, които са на конкурентни цени и са лесно достъпни", се отбелязва в доклада.

Междуправителственият комитет на САЩ по изменението на климата заяви миналия месец, че глобалната консумация на месо трябва да се понижи, за да се ограничи глобалното затопляне и че растителните храни могат да допринесат за намаляване на емисиите на въглероден двуокис. Компаниите, предлагащи алтернативи на месото, добиват все по-голяма популярност в световен мащаб. Kantar посочва, че 48% от купувачите искат компаниите за потребителски стоки да предприемат повече неща за намаляване на пластмасовите отпадъци. Десетки компании, включително гиганти като Nestle, Coca-Cola, Unilever, Walmart и Carrefour, са подписали обещание да направят опаковките си за многократна употреба, рециклиране или компостиране до 2025 г.

Facebook logo
Бъдете с нас и във