Банкеръ Daily

Пари и пазари

До 2022 г. съставките и енергийната стойност ще са на етикетите на всички бири

Етикетите на 60% от бирата в страните от ЕС съдържат информация за калориите, съобщиха Пивоварите на Европа, а  85% от пивото на Стария континент вече е с данни за съставките. Постигнатото е резултат от доброволния ангажимент на пивоварните за предоставяне на хранителна информация за бирата, който стартира преди 3 години.  С днешна дата Пивоварите на Европа обявиха, че до 2022 г. данните за съставките и енергийната стойност ще са на етикетите на всички бирени бутилки и кенове.

Според току що приключилия общоевропейски мониторинг за доброволното етикетиране на бирените опаковки, пивоварите в България предоставят на бутилките, кеновете и кеговете си списък на съставките и енергийната стойност. Над 98% от произвежданото в  страната пиво и над 95% от дистрибутираните бири вече имат върху етикетите си тази информация. По този начин върху приблизително 750 милиона бирени опаковки, консуматорите имат разбираеми, сравними и точни данни за хранителната стойност на различните марки. При светлите бири тип пилзнер, които традиционно са с над 90% пазарен дял, средната стойност на калориите е около 43 kcal на 100 милилитра,  безалкохолните – 23 калории, а тъмните – около 58 - 60 kcal, коментират от Съюза на пивоварите.

Ангажиментът на производителите на бира е свързан и с изпълнението на исканията и очакванията  на европейските потребители, показва изследване на Пивоварите на Европа. Според резултатите от представително за ЕС проучване на международната агенция GfK, проведено в  9 европейски страни, над 86% от респондентите смятат, че консуматорите трябва да имат достъп до една и съща хранителна информация на 100мл. за алкохолни напитки, каквито понастоящем получават за всеки друг хранителен продукт. 74% от потребителите в ЕС считат, че етикетите на алкохолните напитки трябва да имат списък на съставките, 71% - информация за енергийната стойност, а 71% - пълен списък на хранителната информация.  Интересът на потребителите към тези три вида информация е по-висок сред умерените консуматори, отколкото сред тези, които употребяват алкохол в по-големи количества.  

 

 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във