Банкеръ Daily

Пари и пазари

Бойкот на "Хайнекен"

"Хайнекен" пуснал едноминутна реклама в социалните медии на 8 юли, показваща възрастни граждани, които танцуват в нощен клуб и се надпреварват да се потопят в морето на близкия плаж. Тя приключва с посланието: "Нощта принадлежи на ваксинираните. Време е да станеш един от тях".

Ден по-късно - на 9 юли - тълпи от агресивни потребители на "Туитър" във Великобритания заплашили да бойкотират компанията -  #BoycottHeineken. Някои дори качили собствени видеа, на които отваряли бугилки светло пиво на "Хайнекен" и ги изсипавали в умивалниците в знак на протест. Други пък описвали рекламата като пропаганда за имунизация.

Говорител на пивоварната подчертава в официално изявление, че рекламата е "в подкрепа на ресторантьорския и хотелиерския бранш и иска да върне клиентите в баровете и ресторантите, така че всички отново да са заедно". През миналата година "Хайнекен", който има сериозно присъствие на Острова, предложи ваучери по време на карантината, срещу които клиентите им да получат пиво когато баровете отворят. 

Вторият по големина производител на бира се включи в групата на компаниите, предлагащи реклами и корпоративни политики за насърчаване на имунизацията. Все повече висши корпоративни мениджъри застават начело на движението срещу антиваксинационните нагласи, констатирани в САЩ, Франция и Русия. Те създават сериозен риск за бизнесмоделите на брандовете, изградени въз основа на социални контакти в барове, ресторанти и нощни кубове. 

Марката "Будвайзер", която е собственост на "Анхойзер-Буш ИнБев", реши да не спонсорира Суперкупата по американски футбол през февруари 2021-а за първи път от 40 години. И вместо това пренасочи предвидените за целта средства към рекламната кампания в полза на ваксинациите, които "ще освободят хората", според вече бившия шеф на компанията Карлос Брито. 

Главният изпълнителен директор на "Юнилевър" пък твърди, че всяка седмица подписва писма до 150-хилядния персонал на компанията, с които настоява те да се ваксинират при първа възможност и два пъти месечно кани фирмения лекар да рекламира и разяснява имунизационната кампания във виртуални зали.

Facebook logo
Бъдете с нас и във