Банкеръ Daily

Пари и пазари

Американските фирми не се отказват от Китай

Американски фирми имат силно желание да участват на импортното изложение на Китай въпреки търговското напрежение между двете държавни. Това заяви китайският помощник-министър на търговията Рен Хонбин по време на конференция по повод предстоящата инициатива. "Целта на провеждането на импортното изложение е не просто разширяване на вноса, а поставяне на по-голям акцент върху подобряването на структурата на вноса, като същевременно се запази стабилният растеж на износа", посочи китайският заместник министър на търговията Уан Бинан.

Второто издание на Китайското международно импортно изложение, което демонстрира потенциала за внос на втората по големина икономика в света, ще се проведе между 5 и 10 ноември. Очаква се събитието да бъде платформа за директни срещи на хиляди чуждестранни фирми с китайски купувачи. Китай проведе първото си изложение за вносa в Шанхай през миналата година и тогава подписа сделки на стойност 57,8 млрд. долара.

"Дори и при наличието на известни двустранни търговски спорове, американските фирми  отдават голямо значение на китайския пазар и изразяват своя ентусиазъм за китайския пазар", отбеляза Хонбин и поясни, че е трудно да се прогнозира размерът на сделките за китайски внос на тазгодишното изложение. Броят на фирмите от САЩ, които ще участват в Китайското международно импортно изложение, ще надхвърли миналогодишнните си нива от 170 компании, прогнозира още китайският помощник-министър на търговията. Заместник-министърът на търговията Уан Бинан съобщи по време на пресконференцията, че Китай ще намали още повече митата си за внос и ще отвори пазара си за чуждестранните фирми.

Следващата седмица китайските и американските преговарящи ще се срещнат в Шанхай за подновяване на търговските преговори за приключване на дългогодишната търговия война между двете най-големи икономики в света.

Facebook logo
Бъдете с нас и във