Банкеръ Daily

Пари и пазари

Amazon вече няма да продава китайски стоки в Китай

Amazon частично се оттегля от най-големия пазар в света за онлайн пазаруване. През следващите месеци тя ще затвори своя пазар в Китай, което означава, че клиентите на Amazon в страната вече няма да могат да купуват стоки от китайски търговци, информира CNN. Компанията на Джеф Безос не обясни защо изтегля услугата си от пазара, но информира, че вместо това тя ще се фокусира върху продажбата на стоки, транспортирани от други страни в Китай.

В изявление на компанията се посочва, че Amazon закрива онлайн платформата си в Китай на 18 юли тази година.

Платформата на Amazon се конкурира с китайските продавачи Tmall, собственост на лидера на електронната търговия в страната Alibaba.

Amazon за първи път влезе на китайския пазар преди 15 години, когато придоби онлайн книжарница, но се бореше с ожесточена конкуренция. Изследванията показват, че пазарният дял на компанията в Китай е минимален в сравнение с местните конкуренти.

Онлайн пазарът на дребно на Китай е огромен и достига около 2 трилиона долара продажби годишно, според проучвания на eMarketer. Китайският пазар е доминиран от Alibaba, която представлява повече от половината от всички транзакции, и местния конкурент JD.com (JD), показват данните на eMarketer. "Има прекалено много вътрешна конкуренция и Amazon не притежава познанието за марката, което Tmall или JD.com имат," каза Бен Кавендър, анализатор в China Market Research Group. "Това оставя Amazon в положение, в което трябва да похарчи много пари, за да придобие клиенти, като същевременно се конкурира агресивно с множество силни играчи."

Потребителите, които влизат в китайския сайт на Amazon след 18 юли, ще видят продуктите, продавани от нейния глобален магазин, съобщиха от компанията. "През последните няколко години ние развиваме нашия онлайн бизнес в Китай, за да подчертаваме все по-често трансграничните продажби, а в замяна видяхме много силен отговор от страна на китайските клиенти," каза Amazon.

Тя ще запази другите си операции в Китай, като например услугите за "изчислителни облаци". Също така ще продължи да продава своите Kindle електронни четци и съдържание в страната. "Ангажираността на Amazon към Китай остава силна. Тук сме изградили солидна основа в редица успешни предприятия и ще продължим да инвестираме и да растем в Китай", добавиха още от компанията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във