Банкеръ Daily

Пари и пазари

АМ "Дунав-Егея" може да бъде построена за пет години

Алтернативна магистрала конкурира скоростния път между Русе и Велико Търново

Реализирането на новата автомагистрала "Дунав-Егея" за пет години е напълно реалистично и икономически обосновано. В това е убеден Румен Марков - управител на Large Infrastructure Projects. Той е представил амбициозното начинание пред представители на администрацията и гражданите на Свищов, съобщиха от общината.

За построяването на АМ "Дунав-Егея" няма да бъдат изразходвани средства от държавния бюджет на България. Начинът на нейното реализиране е публично-частно партньорство чрез концесия за строителство. Финансирането ще бъде изцяло поето от концесионера - чрез собствени капитали и привлечени средства от инвестиционни фондове, и водещи европейски банки, обяснява Марков.
Проектът на АМ "Дунав-Егея" предвижда тя да бъде с най-високо ниво на пътна безопасност, високо технологична, с 5G покритие, екологична и изцяло в съответствие със "Зелената сделка на Европа". 
Тази автомагистрала ще спомогне изключително много за икономическия растеж не само на Свищов, но и на всички други общини и региони в България, през които преминава трасето. "Още от сега работим по привличане чуждестранни инвеститори и мащабни бизнес интереси", отбелязва Румен Марков.
АМ "Дунав-Егея" е част от източния клон на проекта "Виа Карпатия", включващ  държавите Полша, Словакия, Унгария, Румъния, България и  Гърция. Преминаването на трасето на автомагистралата през България е ключова за проекта, части от който вече са в експлоатация, а други са в процес на строителство или проектиране.

Проектът за такава магистрала беше представен през ноември миналата година по време на 15-та Световна среща на българските медии. Идеята е, че така ще се ускори икономическото развитие в изоставащите европейски региони и да запълни липсващите транспортни коридори в посока север-юг. По думите на Румен Марков  автомагистралата "Дунав - Егея" е част от проекта "ABC+De", чрез който ще се осъществи пътна и железопътна връзка между Егейско море и Балтийско море, която ще завършва с изграждането на две нови пристанища, едното на Балтийско море, другото в района на Марония, на брега на Егейско море.

Според авторите на този проект той може да бъде алтернатива на доста забавилия се вече скоростен път между Русе и Велико Търново.

Facebook logo
Бъдете с нас и във