Банкеръ Daily

Пари и пазари

"Алибаба" вече държи над половината пазар на трансгранична електронна търговия

Скорошното придобиване от интернет гиганта "Алибаба" на компанията за трансграничната електронна търговия NetEase Kaola за 2 милиарда долара ще създаде основен онлайн пазар за китайските потребители, търсещи висококачествени чуждестранни продукти. Според експерти от бранша, след сделката "Алибаба" ще притежава над 50% дял от пазара на трансграничната електронна търговия в страната.

Tmall Global и NetEase Kaola са първата и втора най-големи платформи за трансгранична електронна търговия в Китай, заемайки съответно 31.7% и 24.5% от пазара през 2018 г. по данни на Analysys. След придобиването, NetEase Kaola ще продължи да работи независимо под сегашната си марка, а генералният мениджър за внос и износ на платформата на "Алибаба" Tmall Алвин Лиу ще стане неин нов изпълнителен директор. "Алибаба" и NetEase са се договорили да оставят гиганта в електронната търговия, заедно  сдружеството за частни капиталови инвестиции Yunfeng Capital, зад което стои Джак Ма, да вложи около 700 милиона долара в NetEase Cloud Music. Това ще даде на "Алибаба" миноритарен дял в услугата за музикален стрийминг, а NetEase остава негов контролиращ акционер, съобщи "Радио Китай". Основана в началото на 2015 г., NetEase Kaola бързо се превърна в лидер в трансграничната електронна търговия на дребно за внос в Китай със своите конкурентни цени и добра експертиза. Тя купува стоки директно от доставчиците, преди да ги препродаде на китайските потребители – модел, различен от този на Tmall, който обикновено изисква чуждите компании да създадат и управляват своите виртуални магазини.

Цао Лей, директор на Китайския център за изследване на електронната търговия, заяви, че придобиването ще създаде най-голямата трансгранична платформа за електронна търговия в страната, която ще държи повече от половината пазар, изпреварвайки конкурентите си от JD и VIP International. "Приветстваме NetEase Kaola в семейството на "Алибаба" и ценим приноса им в инкубирането на платформа за електронна търговия със силни възможности за внос. "Алибаба" е уверена в бъдещето на пазара за електронна търговия за внос в Китай, който според нас остава в начален стадий с голям потенциал за растеж", заяви изпълнителният директор на "Алибаба" Даниел Джан. Секторът на трансграничната електронна търговия в Китай нараства през последните няколко години, тъй като купувачите със средни и високи доходи търсят все по-разнообразни и персонализирани продукти и услуги.

Facebook logo
Бъдете с нас и във