Банкеръ Daily

Пари и пазари

Акцентът в българо-италианското партньорство е насърчаване на контактите между фирмите

Председателят на БТПП Цветан Симеонов се е срещнал с делегацията, водена от ръководителя на Службата по търговско-икономически въпроси в Милано Анна Колева.

Оживена среща с италиански партньори се е провела в БТПП, съобщиха от работодателската организация. Председателят на палатата Цветан Симеонов се е срещнал с делегацията, водена от ръководителя на Службата по търговско-икономически въпроси в Милано Анна Колева с думите "Италия e традиционен партньор за БТПП".

Италианските инвеститори са едни от най-уважаваните в България, споделя Симеонов. Контактите с тях са интензивни и заради традиционната подкрепа на посолствата и Търговските служби на двете страни. Българската търговско-промишлена палата също така си партнира и с Италианския институт по външна търговия и Конфиндустрия. Палатата може да предостави богата, актуална и достоверна информация за български партньори - фирми от всички браншове, подчертал е Симеонов.

Италианските компании могат да получат съдействие от БТПП за различни консултации при правенето на бизнес у нас, както и информация относно промените в законодателството на България. Като работодателска организация БТПП дава и предложения за корекции в нормативната база с цел улеснение на бизнеса и синхрон с европейските директиви.

Анна Колева от СТИВ Милано е подчертала, че оценява високо сътрудничеството с палатата в общата мисия за намиране на подходящи бизнес партньори от двете страни и постигане на успешни сделки и сътрудничество.

Италианските компании са представили своята дейност и интереси в България. Те работят в областите: внос - износ на плодови сокове, пресни, консервирани и изсушени плодове и зеленчуци, турбини и машини за петролната, газовата индустрия и енергетиката, услуги при управлението на недвижими имоти, храни, напитки и консултантска дейност.

В срещата са участвали и представители на фирми, членове на палатата и на УС на БТПП, от браншовете: информационни технологии и киберсигурност, инвестиции, иновации, търговия, консултантски услуги и други. Проведени са и множество разговори на двустранна основа.

Италианската делегация е имала среща и в Министерството на икономиката със заместник-министър Лилия Иванова. Те са представили своите планове да търсят нов пазар и партньорства в България. Желанието на компаниите е да регистрират фирми в България, както и да работят чрез тях в секторите - земеделие, хранително-вкусова промишленост, енергетика и услуги.

В края на миналата година преките чуждестранни инвестиции от Италия в България са в размер на 2.53 млрд. евро. Тези числа нареждат страната на четвърто място по размер на вложенията в страната ни след Холандия, Австрия и Германия.

Италия е водещ външнотърговски партньор на България, което се потвърждава, както от увеличаващия се брой италиански фирми, които имат бизнес у нас, така и от ускорения темп на нарастване на търговския стокообмен между двете страни през последните няколко години. А през 2016-а той надскочи и границата от четири милиарда евро, като и търговското салдо е положително за България. През миналата година стокообменът възлиза на рекордните 4.85 млрд. евро (+10.2% спрямо 2017-а). По този показател Италия е на второ място за периода като търговски партньор на България, след Германия, като износът е в размер на 2.43 млрд. евро и ръст от 10% на сто. В последните години неизменно водещи стоки в експорта ни за Италия са рафинирана мед и медни сплави, нефтени масла и масла от битуминозни минерали, зърнени култури, части за обувната промишленост, ел.техника, готови изделия на обувната промишленост, а също и стоки на текстилната, шивашката, кожаро-кожухарската индустрия.

Статистиката за първото полугодие на годината също е дава основание за оптимизъм. Стоки за 2.38 млрд. евро са си обменили компаниите от Италия и България. Стокообменът е на нивото от същия период на миналата година.

Акцентът върху засиленото българо-италианско партньорство през последните години е насърчаването на развитието на контактите на фирмено равнище (В2В форуми, по-широко присъствие на фирми на изложения, организирани в двете страни), което може да допринесе за увеличаване на размера на двустранния стокообмен и включването на повече стоки с по-висока степен на преработка.

Facebook logo
Бъдете с нас и във