Банкеръ Daily

Общество и политика

Вълчев: Образователните дефицити можем да компенсираме, но не и живота на хората

В момента основният ни проблем е коронавирусът, образователните дефицити можем да ги компенсираме, но не можем да компенсираме живота на хората. Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев.

"Училищата малко или много са рискова среда. Те са среда на многочислено и многочасово взаимодействие на множество хора. Сега най-важното е да съхраним здравето и живота на нашите съграждани, в това число и на учителите. Най-важното е да намалим натиска върху здравната система", посочи просветният министър в интервю за БНТ.

Той отбеляза, че системата е била готова за превключване в електронна среда, но все пак дистанционното обучение не компенсира на 100% присъственото обучение. По думите му, минусите на дистанционното обучение са неефективността на педагогическото взаимодействие, натрупването на психологическо напрежение върху децата, обездвижване, десоциализация и минуси в чисто обучителната част.

"Колкото са по-големи учениците, колкото са по-ангажирани с ученето, толкова са по-малки загубите и обратното. При по-малките ученици, по-малките деца, е неефективно да стоят много време пред екрана, трудно е да се ограмотяват децата в първи клас ефективно от разстояние", смята Вълчев.

Той посочи, че обучението от вкъщи изисква участието на родителите, когато става дума за малки деца, но това невинаги е възможно. А за учителя е трудно да осъществява ефективно педагогическо взаимодействие.

Министърът на образованието уточни, че дистанционното обучение също има и своите предимства, а учителите са се научили да ги използват. Голяма част от педагозите са започнали да използват много по-иновативни методи, защото ситуацията го е наложила.

"Ако гледаме само от гледна точка на правото ни на здраве, решението е едно - затваряме всичко. За съжаление живеем в свързано общество, в което имаме много цели, не искаме да убием икономиката, не искаме да обречем децата на образователни недостици. Аз като министър на образованието съм длъжен да бъда гласа на образованието, на правото на образование, да кажа, че най-ефективно е присъственото обучение, но доколкото е разумно?", запита Вълчев.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във