Банкеръ Weekly

Общество и политика

Всички кандидат-евродепутати с равно място в медиите

Предизборната кампания на кандидатите за евродепутати ще бъде "прозрачно и обективно отразена". Като гаранция за това ще послужи подписаното днес споразумение между Централната избирателна комисия и Съвета за електронни медии. Краен резултат от регулацията, която ще упражни съвета, ще бъде мониторингов доклад за поведението на медиите в предизборна ситуация. Той ще проследи обвързаността на медиите с политически субекти. Докладът ще включва анализ с ясни данни, изчислени по специална методика, за всяка наблюдавана медия .

"Убедена съм, че няма да има нарушения и че европейската тема ще бъде основната в медиите, както и че с нагласата на споразумението и на този мониторинг , ние след изборите ще можем да отчетем резултат за проведени прекрасни европейски избори по европейски правила", каза председателят на ЦИК Ивилина Алексиева.

Председателят на СЕМ Георги Лозанов припомни, че една от европейските препоръки е кандидатите да бъдат представени по балансиран начин: "Да се отразят различните кандидати с различните гледни точки независимо, че някои от медиите през последната година декларираха собствени политически пристрастия".

По неговите думи ако електронните медии не спазят този принцип, ще загубят европейската си репутация. "В България медийната среда не е строго регулирано от закон, оставена е в голямата си част, особено за частните медии, на съвестта на журналистите и на редакционната им отговорност", каза още председателят на СЕМ. Така например тази година от съвета очакват всички платени публикации да бъдат ясно обозначени. Най-много нарушения през годините са регистрирани в деня за размисъл. Лозанов заяви, че при направени такива, ще бъдат налагани парични глоби и апелира да не се нарушава неприкосновеността на деня за размисъл, за да може всеки човек сам да вземе решение за своя вот.

 

Мая Иванова

Facebook logo
Бъдете с нас и във