Банкеръ Daily

Общество и политика

Все още няма приети стандарти за всички социални услуги

Годишен форум за качеството на социалните услуги в Столичната община се провежда в НДК. Събитието е с цел обмен на добри практики между доставчиците на социални услуги. Основният акцент е значимостта на тези дейности за хората.

Проф. Нели Петрова-Димитрова, председател на Управителния съвет на Института на социални дейности и практики, заяви пред БНР, че само за някои от услугите има приети стандарти. Като най-добри постижения тя посочи  работата с деца и родители. Предстои да бъде изработен механизъм за оценка на качеството на дейностите. Димитрова поясни, че при опит да се търси обратна връзка от деца и родители са получили отговор, че на първо място им е важно отношението. Според нея частните доставчици по-често работят по-качествено, защото са на конкурентен принцип и влагат много повече усилия.

Катя Кръстанова, психолог във фондация "Анимус", от своя страна посочи, че в столицата само 1/3 от социалните услуги се доставят от неправителствени организации. По голямата част са управлявани от общината. "Тази тенденция е много по-силна в страната. Там 92% се управляват от общините, а едва 8% - от НПО", уточни тя и добави, че с опита за мониторинг на качеството ще се установи кой от двата варианта е по-добър.

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във