Банкеръ Daily

Общество и политика

В новия брой №12 на в. "БАНКЕРЪ", четете:

Национална сигурност без банкова стабилност?

Така нареченият политически елит отвори широко вратите за финансови кризи, пред които дори и земетресението "КТБ"  ще ни се стори като ефект от малък проблем с вестибуларния апарат. Такъв ще е резултатът от неглижирането на значимостта на банковата и финансовата стабилност. В приетата и утвърдена от Народното събрание на 15 март тази година  актуализирана стратегия за национална сигурност на Република България тя не се разглежда сред вътрешните и външните рискове за държавата, не е и сред стратегическите й дългосрочни приоритети. Всичко по темата - само в новия брой на "БАНКЕРЪ".

 

Общината харизва стадиона в Драгалевци

Може ли частно дружество да се настани в огромен общински имот - една спортна база, собственост на Столичната община, да я ползва и да прибира такси от посетителите, без да плаща нито лев на кметството.  Оказва се, че у нас всичко може. Случаят, за който става дума, е с акционерното дружество "ДИТ груп", което се е настанило на общинския стадион в Драгалевци" и си го ползва.  Общоизвестен факт е, че то е притежание  на братята Ваклин и Румен Чандърови. Друг е въпросът, че на практика над 90 от акциите  на дружеството са собственост на регистрираното във Вадуц (Лихтенщайн)  дружество "Ене Естамблишмент". Подробностите  четете само в "БАНКЕРЪ".

 

Номерът с американските ТЕЦ-ове не минава

След скандалите около сделката за продажбата на активите на ЧЕЗ у нас политиците захванаха друга тема, любима за тях - прекратяването на договорите с американските централи. От доста време ТЕЦ "Ей И Ес Гълъбово" и ТЕЦ "Контур Глобал Марица-изток 3" са трън в очите на управниците и тежко финансово бреме за НЕК, от което страдат и потребителите. Но цялата работа е там, че и сегашните идеи на властта не се отличават с оригиналност и реализъм. Вкратце нещата са типично по нашенски: "Дайте да го направим, пък народът ще плаща."

 

Скандалите в железниците не стихват

Ръководството на задлъжнелия държавен "Холдинг БДЖ" пак бе вкарано в обяснителен режим и му се наложи да опровергава твърдения за нагласени обществени поръчки. Още в началото на седмицата две фирми - русенската "Експрес Сервиз" ООД и "БДЖ Кончар" АД, обявиха, че в железниците се провежда нагласен търг за ремонта на локомотиви на стойност 4 млн. лева. Съмненията са, че държавното дружество се източва чрез двойно плащане за едни същи ремонти. Как работи схемата ще научите само от новия брой на "БАНКЕРЪ".

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във